کد خبر: 1198258
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
همزمان با افزایش تحرکات نظامی هند، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه گزارش کردند که نیرو‌ی دریایی چین و پاکستان رزمایش یک هفته‌ای را برگزار کرده‌اند.

جوان آنلاین: همزمان با افزایش تحرکات نظامی هند و تلاش این کشور برای تقویت نیرو‌های مسلح خود، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه اعلام کردند که نیرو‌ی دریایی چین و پاکستان رزمایش یک هفته‌ای را برگزار کرده و این دو کشور برای اولین بار گشت‌های دریایی مشترک انجام می‌دهند.

به گزارش فارس، نیرو‌های دریایی چین و پاکستان در «پایگاه دریایی کراچی» روز شنبه رزمایش «نگهبانان دریا-۳» را که شامل عملیات ضد زیردریایی است آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، هند و آمریکا نیز از پیشرفت در قرارداد‌های نظامی مهم خبر داده‌اند و ملاقات روز جمعه وزرای خارجه خود را مشارکت رو به رشد در مواجهه با چالش‌های ژئوپلیتیکی منطقه خواندند. «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور جمعه گذشته با «سوبرهمانیام جایشانکار» و «راجنات سینگ» وزرای خارجه و دفاع هند در دهلی نو به عنوان بخشی از گفت‌وگوی سالانه «۲+۲» که بر منطقه هند و اقیانوس آرام متمرکز بود، دیدار کردند.

وزیر دفاع هند گفت که قرارداد بیش از سه میلیارد دلاری هند برای خرید ۳۱ پهپاد رزمی ساخت شرکت «جنرال اتمیکس» نیز در حال بررسی است وهند منتظر است تا این شرکت مجوز‌های دولت آمریکا را برای مراحل بعدی دریافت کند. وی بدون اشاره به جزئیات افزود که واشنگتن چندین خودروی جنگی را نیز پیشنهاد داده است.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین درباره رزمایش با پاکستان گفت که در این رزمایش، چین و پاکستان برای اولین بار گشت‌های دریایی مشترک انجام خواهند داد. وی گفت که این رزمایش ماموریت مشترک به تهدیدات امنیتی دریایی، فرود بالگرد روی عرشه، جست‌وجو و نجات و عملیات ضد زیردریایی خواهد بود.

سخنگوی ارتش چین افزود: «این سومین بار است که چین و پاکستان چنین رزمایشی را با هدف تحکیم مشارکت راهبردی و دوستی سنتی بین دو کشور و تقویت آموزش‌های رزمی واقع بینانه نظامی برگزار می‌کنند.»

هند و آمریکا از پیشرفت در قرارداد‌های نظامی مهم خبر داده‌اند و ملاقات روز جمعه وزرای خارجه خود را مشارکت رو به رشد در مواجهه با چالش‌های ژئوپلیتیکی منطقه خواندند.

به گزارش منابع خبری، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور جمعه گذشته با «سوبرهمانیام جایشانکار» و «راجنات سینگ» وزرای خارجه و دفاع هند در دهلی نو به عنوان بخشی از گفت‌وگوی سالانه «۲+۲» که بر منطقه هند و اقیانوس آرام متمرکز بود، دیدار کردند.

وزیر دفاع هند گفت که قرارداد بیش از سه میلیارد دلاری هند برای خرید ۳۱ پهپاد رزمی ساخت شرکت «جنرال اتمیکس» نیز در حال بررسی است وهند منتظر است تا این شرکت مجوز‌های دولت آمریکا را برای مراحل بعدی دریافت کند. وی بدون اشاره به جزئیات افزود که واشنگتن چندین خودروی جنگی را نیز پیشنهاد داده است.

هند با پاکستان نیز تنش دارد. از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس، هند و پاکستان سه بار با هم جنگیده‌اند. در آخرین رویارویی، ۹ هزار نظامی پاکستانی کشته و بیش از ۲۵ هزار نفر از آن‌ها مجروح شدند. دولت پاکستان اخیرا اظهار داشت که این کشور به دنبال جنگ با هند نیست و سعی دارد اختلافات باقی مانده با این کشور همسایه را حل کنند.

وزارت دفاع هند از آزمایش موشک بالستیک بومی برد کوتاه برای استقرار در مرز این کشور با چین و پاکستان خبر داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار