کد خبر: 1197550
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
به‌رغم نگرانی‌های فزاینده درباره تلفات غیرنظامی در غزه، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت جنگ باید پیش رود.

جوان آنلاین:  به‌رغم نگرانی‌های فزاینده درباره تلفات غیرنظامی در غزه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه جدید گفت که جنگ بین اسرائیل و حماس باید پیش رود.

به گزارش فارس، ترامپ در مصاحبه‌ای گفت: بنابراین جنگی دارید که در جریان است، و احتمالاً باید اجازه دهید پیش برود زیرا افراد زیادی می‌میرند.

وی در ادامه سخنانش به گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت و به‌رغم تاکیدها بر فلسطینی بودن عملیات حماس مدعی شد: هرگز نباید آغاز می‌شد. امکان نداشت دوباره شروع شود. ایران پول نداشت زیرا ایران آن را رهبری می‌کند. و تنها احمق‌ها می‌گویند که این درست نیست. آن‌ها این را رهبری می‌کنند. خیلی حیله‌گر هستند، خیلی باهوش و مکار. آن‌ها آن را رهبری می‌کنند و باید پایان یابد.

ترامپ ادعا کرد این درگیری در صورت حضور او در کاخ سفید به دلیل رویکرد سخت گیرانه‌اش در قبال ایران رخ نمی‌داد. او همچنین گفت وضعیت به دلیل نفرت موجود در درگیری دشوارتر شده است.

وی گفت: نفرتی مانند نفرت فلسطینیان از اسرائیل و یهودیان وجود ندارد. و احتمالاً برعکس؛ نمی‌دانم. می‌دانید چندان واضح نیست اما احتمالاً همینطور است. بنابراین گاهی باید بگذاری همه چیز پیش برود و باید ببینی به کجا ختم می‌شود.

ترامپ پیش‌تر و در پی عملیات طوفان الاقصی در اظهارنظری حزب‌الله لبنان را بسیار باهوش توصیف کرده و بعد از آغاز این عملیات از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود.

وی در این مصاحبه با «یونیویژن» گفت که اسرائیل باید روابط عمومی بهتری داشته باشد، زیرا طرف مقابل، آن‌ها را در جبهه روابط عمومی شکست می‌دهد.

با وجود این که تلفات بالای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه درخواست‌ها حتی در آمریکا از سوی قانونگذاران و فعالان مترقی برای آتش‌بس را در پی داشته، دولت بایدن این درخواست‌ها رد و ادعا کرده آتش‌بس به نفع حماس خواهد بود و تنها خواستار وقفه‌های بشردوستانه برای رسیدن کمک‌ها به غزه شده و همچنین برای آزادی اسرا تلاش می‌کند. اسرائیل هفته گذشته بعد از مخالفت‌های اولیه با وقفه محدود در بخش‌هایی از غزه موافقت کرد.

سایر نامزدهای جمهوری‌خواه چهارشنبه شب در مناظره انتخاباتی از رژیم صهیونیستی قاطعانه حمایت و صهیونیست‌ها را به استفاده از زور برای بین از بردن حماس تشویق کنند و مدعی شدند ایران نقش محوری در درگیری‌ها دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار