کد خبر: 1197317
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
در حالی که نتانیاهو رویای تسلط بر نوار غزه را در سر می‌پروراند، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه تأکید کرد که غزه نمی‌تواند توسط اسرائیل اداره شود.

جوان آنلاین: با گذشت بیش از یک ماه از عملیات طوفان‌الاقصی و در حالی که نتانیاهو و هم‌پیمانانش بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده‌اند، روز دوشنبه نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد: پس از جنگ، برای مدت نامعلومی مسئولیت امنیتی غزه را بر عهده خواهیم گرفت!

به گزارش فارس، نتانیاهو مدعی شد که اجازه نمی‌دهیم حماس دوباره به قدرت برسد و از این پس امنیت غزه را خودمان بر عهده خواهیم گرفت!

البته این اظهارات نتانیاهو بی‌پاسخ نماند و با واکنش تند نماینده حماس در لبنان مواجه شد. «اسامه حمدان» تاکید کرد که حماس یک دولت دست‌نشانده را در غزه نمی‌پذیرد و در این منطقه باقی خواهد ماند.

او با مقایسه حماس با مقاومت فرانسه در برابر آلمان نازی گفت: «حماس در وجدان فلسطینیان تثبیت شده و هیچ نیرویی نمی‌تواند آن را نابود کند.»

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارشد کاخ سفید نیز در واکنش به این اظهارات گفت: «جو بایدن» از اشغال مجدد غزه توسط نیرو‌های اسرائیلی حمایت نخواهد کرد.

امروز نیز پس از مذاکرات وزرای امور خارجه گروه ۷ در ژاپن، بلینکن ضمن بر شمردن مواردی برای ایجاد صلح و امنیت در غزه که نشان از تمایل آمریکا به بازکردن باب گفتگو درباره سناریو‌های پس از جنگ داشت، تاکید کرد غزه نمی‌تواند توسط اسرائیل و یا حماس اداره شود.

ادعا‌های نتانیاهو برای اشغال و تسلط بر نوار غزه در حالی مطرح می‌شود که به اعتراف «گادی آیزنگوت» رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، حماس بیشترین میزان محبوبیت در میان ساکنان غزه و حتی کرانه باختری را دارد و از سوی دیگر حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری روز به روز در حال کاهش است.

این بدان معناست که پشتوانه و حمایت مردمی از حماس، جلوی تحقق رویای نتانیاهو برای تسلط بر غزه را در عمل با شکست مواجه خواهد کرد و مخالفت صریح آمریکا با این ایده تنها مانع موجود برای تحقق این رویای خام نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار