کد خبر: 1197204
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که پاریس ۲۰۰ میلیون یورو دیگر به اوکراین کمک می‌کند.

جوان آنلاین: «سباستین لکورنو» (Sébastien Lecornu) وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که کشورش متعهد شده است ۲۰۰ میلیون یورو (۲۱۳ میلیون دلار) دیگر به صندوق حمایت اوکراین اختصاص دهد تا از دسترسی مداوم ارتش کی یف به تجهیزات نظامی فرانسه اطمینان حاصل کند.

به گزارش مهر، وزیر دفاع فرانسه اضافه کرد که این تزریق مالی بخشی از تعدیل بودجه برنامه ریزی شده است که امکان تخصیص بودجه جدید به صندوق حمایت از اوکراین را فراهم می‌کند.

«سباستین لکورنو» خطاب به اعضای مجلس ملی کشورش گفت: شما در کمیته به اصلاحیه‌ای رأی داده اید که راه را برای تخصیص ۲۰۰ میلیون یورو بیشتر برای صندوق حمایت از اوکراین باز می‌کند.

به گفته این مقام فرانسوی، اقدام اخیر دولت فرانسه این کشور را قادر می‌سازد تا به یک راهبرد جدید برای دستیابی ارتش اوکراین به تجهیزات نوین دست پیدا کرد.

پارلمان فرانسه در جولای سال ۲۰۲۳ با این موضوع که بودجه دفاعی اش را تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد، موافقت کرد. این اقدام جدید برای افزایش میزان بودجه دفاعی با هدف تقابل با روسیه در جنگ اوکراین عنوان شده است و به طور کلی افزایش هزینه‌های مربوط به بودجه دفاعی آن شامل حمایت نظامی مداوم این کشور از اوکراین ادعا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار