کد خبر: 1196279
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
منابع صهیونیستی شنبه شب با پوشش خبر معترضان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، تصاویری از درگیری پلیس با مخالفان را به نمایش گذاشتند.

جوان آنلاین: ساعاتی پیش نیز خانواده‌های اسرای صهیونیست عصر روز شنبه با تجمع در مقابل اقامتگاه نتانیاهو از وی خواستند برای آزادی اسرای مذکور نزد گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس اقدام کند.

به گزارش ایرنا، خانواده‌های اسرای صهیونیستی، همچنین «گال هیرش» مسئول پرونده پیگیری آزادی آن‌ها را پس از حضور در تجمع آن‌ها در تل آویو اخراج کردند و علیه وی شعار «ننگت باد» سر دادند.

منابع رژیم صهیونیستی دوشنبه هشتم آبان نیز گزارش دادند که خانواده اسیران صهیونیستی، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به شدت مورد هجمه و انتقاد شدید قرار داده و گفتند: کسی که در مقابل آزادی گلعاد شالیت ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی را آزاد کرد، آزادی همه اسیران فلسطینی در مقابل بازگرداندن بیش از ۲۰۰ اسیر اسرائیلی برایش به مراتب راحت‌تر است.

روز سه‌شنبه نیز روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که اختلافات و مشکلات زیادی میان مسئولان هیات اسرای صهیونیستی درخصوص ارتباط با مقامات سیاسی و مذاکره برای توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین بوجود آمده و برخی از این مسئولان از کار خود استعفا داده‌اند.

این رسانه صهیونیستی آورده است که بسیاری از مسئولان صهیونیست شاغل در هیات اسرا به دلیل اختلاف نظر درخصوص همکاری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درمورد مساله اسرای صهیونیستی موجود نزد حماس از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی از کار خود استعفا دادند.

دودی زلمانوویچ، یکی از موسسان این هیات بعد از اینکه به همکاری با دفتر نتانیاهو متهم شد، از کار خود استعفا داد.

دیوید میدان، مسئول پیشین بازگرداندن اسرا و مفقودان و یعقوب پری رئیس پیشین سازمان اطلاعات داخلی "شاباک" به همین دلایل از حضور در تیم مذاکرات استعفا دادند.

از دیگر مسائلی که منجر به اختلافات میان هیات اسرای صهیونیست شد، انتقاداتی است که باید متوجه مقامات سیاسی شود. درحالی که دیوید میدان از عدم حضور نتانیاهو در یک سمینار برای دیدار با خانواده‌های اسرا انتقاد کرد؛ به طور همزمان زلمانوویچ تلاش کرد که خط ارتباطی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را حفظ کند.

از دیگر مشکلات برجسته در هیات اسرای صهیونیستی تشکیل یک کمیته به نمایندگی از خانواده‌های اسرا برای مشارکت در مذاکرات است، زیرا اکنون یوسی کوهن رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" تمام ارتباط و تماس‌ها را در اختیار گرفته و درحال رایزنی با طرف‌های مختلف در (کشور‌های عرب) خلیج فارس است و این درحالی است که او باید نماینده تیم مذاکره با جنبش حماس باشد.

بر اساس این گزارش، در سایه تداوم بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی و تلاش برای تهاجم زمینی به این منطقه، خانواده‌های اسرای صهیونیستی تحرکات خود برای فشار آوردن به کابینه و نخست وزیر صهیونیستی برای انجام توافق تبادل اسرا با حماس و به خطر ننداختن زندگی آن‌ها را آغاز کرده‌اند.

در چند شب گذشته تظاهراتی در خیابان‌های سرزمین اشغالی انجام شد و نمایندگان خانواده‌های اسرا از نتانیاهو خواستند که توافق «تبادل همه در مقابل همه» را با حماس منعقد کند.

برخی منابع خبری ارزیابی کردند که جنبش حماس در نبرد طوفان الاقصی تقریبا ۳۰۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۳ روز (تا دیروز) بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را بیش از ۸۳۰۰ نفر اعلام کرده که ۷۰ درصد آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد. شمار زخمی‌ها نیز بیش از۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم ۲ هزار نفر می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار