کد خبر: 1194653
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد نوع جدیدی از رایج‌ترین سلاح هسته‌ای خود را ارائه دهد.

جوان آنلاین: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در بیانیه‌ای از شروع پروژه‌ای برای ارتقای بمب گرانشی هسته‌ای خود خبر داد و اعلام کرد نوع جدیدی از بمب «ب۶۱» (مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای بعد از جنگ سرد آمریکا) را ارائه خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «جان پلامب» دستیار وزیر دفاع در امور سیاست فضایی آمریکا، گفت: «این بمب با نام B۶۱-۱۳ نشان دهنده یک گام معقول برای مدیریت چالش‌های محیط امنیتی بسیار پویاست. این جنگنده انعطاف بیشتری برای ما فراهم می‌کند و تعداد کلی تسلیحات موجود در انبار هسته‌ای ما را افزایش نخواهد داد.»

این مقام آمریکایی اعلامیه پنتاگون را «بازتاب تغییر محیط امنیتی و تهدید‌های فزاینده دشمنان بالقوه» توصیف کرد. اما وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده که- همانطور که در بررسی وضعیت هسته‌ای ۲۰۲۲ توضیح داده شده است- این تصمیم در پاسخ به «هیچ رویداد فعلی خاص» گرفته نشده است، بلکه «منعکس کننده ارزیابی مداوم» از محیط امنیتی است.

به گفته پنتاگون، پروژه B۶۱-۱۳ از قابلیت‌های تولید ثابت شده پشتیبانی از B۶۱-۱۲ با «ویژگی‌های ایمنی، امنیت و دقت مدرن» مهمات استفاده می‌کند و عملکرد بسیار بالاتری از مدل B۶۱-۷ دارد، B۶۱-۱۲ یک سلاح تاکتیکی است، با بازدهی بین ۰.۳ تا ۵۰ کیلوتن، و B۶۱-۷ یک بمب استراتژیک است، همچنین گفته می‌شود این نوع جدید از بمب هسته‌ای جایگزین برخی از انواع B۶۱-۷ و همچنین B۸۳ شود که به زودی کنار گذاشته می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار