کد خبر: 1194314
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
به دنبال تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه همزمان با حمله لفظی به سازمان ملل، مقام‌های متعدد دولت اسپانیا با حمایت از سازمان ملل، تعلیق روابط با اسرائیل، اعمال تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی و محاکمه «نتانیاهو» و کابینه جنگ او را خواستار شدند.

جوان آنلاین: یونه بِلارا (Ione Belarra) وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا که تحولات فلسطین را در حدود ۲۰ روز گذشته به دقت دنبال کرده و واکنش‌های تندی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشته است، بار دیگر با انتشار ویدیویی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس (توییتر سابق)، از دولت‌های اروپایی خواست تا به صورت فوری، چهار اقدام علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند: تعلیق روابط دیپلماتیک با اسرائیل، اعمال تحریم‌های اقتصادی، اعمال تحریم تسلیحاتی، محاکمه نتانیاهو و کابینه جنگ او در دادگاه کیفری بین‌المللی.

به گزارش ایرنا، بلارا به عنوان دبیرکل حزب چپگرای پودموس (Podemos) به تازگی نیز همزمان با اینکه پایان دیپلماسی اسپانیا با رژیم اسرائیل به عنوان رژیم «اشغالگر» را از دولت خواستار شد، اعمال تحریم‌های اقتصادی مشابه آنچه در سطح اروپا علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال شده است را مطالبه کرد.

ایرنه مونترو (Irene Montero) وزیر برابری اسپانیا نیز از دولت خواست تا «فورا» علیه عاملان «نسل‌کشی» در غزه اقدام کند.

وی همزمان با ابراز نگرانی نسبت به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، علیه سازمان ملل متحد گفت: ضروری است که به سمت دیگری نگاه نکنیم، لازم است که رهبری بین‌المللی را برای ترویج فوری تحریم‌های اقتصادی، تحریم تسلیحاتی علیه مسئولان این نسل‌کشی، اعمال کنیم. از نتانیاهو و وزیر دفاعش شروع کنیم. ضروری است که مسئولان این نسل‌کشی به دادگاه کیفری بین‌المللی معرفی شوند.

وزیر برابری اسپانیا از جامعه بین‌الملل خواست تا به سرعت وارد عمل شده و برای پایان دادن به این بحران انسانی تدابیر قوی اتخاذ کند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز که تا کنون، بر خلاف بیشتر سران اروپایی از سفر به اراضی اشغالی اجتناب و به صورت مکرر بر لزوم اعلام آتش‌بس بشردوستانه پافشاری کرده است، «حمایت کامل» خود از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در برابر رژیم صهیونیستی را ابراز کرد.

وی گفت: من می‌خواهم تمام محبت خود و همه حمایت‌های دولت اسپانیا و جامعه اسپانیا را به دبیرکل سازمان ملل متحد منتقل کنم که معتقدم کاری که او انجام می‌دهد صدای اکثریت بزرگی از جوامع جهان است که خواهان یک وقفه (آتش‌بس) بشردوستانه هستند.

الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در انتقاد از برخی سخنان آنتونیو گوترش در شورای امنیت، استعفای او را خواستار شد. نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز دبیرکل این سازمان را فاقد صلاحیت لازم برای اداره آن دانست.

آنتونیو گوترش در سخنان روز سه‌شنبه خود در شورای امنیت تاکید کرد که حملات مرگبار و هولناک اخیر به غزه نمی‌تواند توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار