کد خبر: 1188251
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰
بهائیت در یکساله اخیر، تداوم‌بخش یک فرآیند طولانی
بهائیان در دوران حکومت پهلوی، در همه ارکان حکومت حضور داشتند. بسیاری از مناصب مهم رژیم گذشته در دست آن‌ها بود، به طوری‌که در دوره ۱۳ ساله دولت امیرعباس هویدا، ۱۲ وزیر بهایی در کابینه‌های وی فعالیت می‌کردند! پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این تشکیلات پشتوانه سیاسی و حکومتی خود را از دست داد. در این میان، آن دسته از بهائیان که وفادار به تشکیلات باقی ماندند، از هر فرصتی برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده کردند. به خصوص در سالیان اخیر، شاهد افزایش فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آنان هستیم. در مقال پی آمده، گوشه‌ای از اقدامات بهائیان در این باره مورد بازخوانی و بررسی قرار گرفته است. امید آنکه تاریخ پژوهان معاصر و عموم علاقه‌مندان را مفید و مقبول آید.
مریم صادقی‌پری


بهائیت به مثابه یک تشکیلات جاسوسی
بهائیان طبق دستور پیشوای خود که گفته است: «لیس الفخر لمن یحبّ الوطن بل لمن یحبّ العالم: افتخار در این نیست که کسی وطنش را دوست بدارد بلکه در این است که عالم را دوست داشته باشد» معتقد به جهان وطنی هستند. از سوی دیگر آن‌ها قبل از آن که ایرانی یا متعلق به هر ملیت دیگری باشند، عضو تشکیلاتی هستند که اعضای آن موظف به تبعیت از دستورات مرکز بیت‌العدل شده‌اند و در صورت عمل نکردن به مفاد آن دیگر بهایی نخواهند بود. به همین دلیل پس از انقلاب اسلامی، با توجه به دستورپذیری بهائیان از بیت‌العدل - که در شهر حیفای اسرائیل قرار دارد- و محرز بودن جاسوسی این فرقه برای رژیم صهیونیستی، فعا‌لیت آن‌ها در ایران ممنوع شد. امام خمینی هم در این باره معتقد بودند: «بهایی‏ها یک مذهب نیستند، یک حزب هستند، یک حزبی که در سابق، انگلستان پشتیبانی آن‌ها را می‌کرد و حالا هم امریکا دارد پشتیبانی می‌کند....»
تشکیلات بهائیت به مثابه سازمان امن سرویس‌های جاسوسی غرب به ویژه اسرائیل و امریکا، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این تشکیلات با پرورش منابع انسانی و تربیت آن‌ها در جوامع گوناگون، از بسیاری هزینه‌های سازمان جاسوسی می‌کاهد. ماندگاری بهائیت، مرهون حمایت‌های بیرونی و وسیع امریکا و اسرائیل از این جریان است. در بیت‌العدل - که مقر آن در فلسطین اشغالی است- ۹ نفر از اعضای آن هر دستوری در هر رابطه‌ای بدهند، باید همه بهائیان از آن اطاعت کنند. مهناز رئوفی از نجات یافتگان فرقه بهائیت، در این باره می‌گوید: «یک بهایی از کودکی تا کهنسالی، هویت تبلیغی دارد و هیچ گاه یک فرد عادی به حساب نمی‌آید. کودک در سال‌های ابتدایی در کلاس‌های گلشن توحید (مهدکودک) و پس از آن کلاس‎های درس اخلاق و بعد کلاس‌های ضیافت ۱۹ روزه و کمیسیون‌های نوجوانان، جوانان و... شرکت می‌کند. در تمام این مقاطع به فرد بهایی آموزش می‌دهند در برخورد با مسلمانان چه بگوید و چه روشی را برای جذب به کار گیرد.» وی ادامه می‌دهد: «همه بهائیان ابتدا به ساکن، با برخورد حسنه و اخلاق محترمانه کاری می‌کنند تا همه تصور کنند این فرد بهایی انسانی بااخلاق و مهربان است، اما من، چون خودم مبلغ بودم، می‌گویم تمام بهائیان به غیر از جامعه خود، هیچ جامعه دیگری را به اندازه یک انسان محترم، به حساب نمی‌آورند. آن‌ها راحت می‌گویند باید کمر مسلمانان را شکست!»
تشکیلات استعماری بهائیت، امروز در سطح بین‌المللی، فعالیت خود ضد اسلام، تشیع و ایران را تا بدان پایه شدت بخشیده که عملاً به یکی از بازو‌های پرتحرک نظام سلطه جهانی به ویژه در خاورمیانه بدل شده است. همزمان با تحرک وسیع این تشکیلات در سطح جهان، اخبار فراوانی نیز از تبلیغات آنان در ایران به گوش می‌رسد که حاکی از تجدید سازمان بهائیت در داخل به شکلی همسو و هماهنگ با خارج از کشور است. این تشکیلات، سیاست خود را بر تبلیغ گسترده و علنی استوار کرده است و سعی دارد اهداف شوم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود را به شکل صریح، بی‌پروا و گستاخانه پیش ببرد. این امر با مروری سطحی بر اقدامات آنان در سالیان اخیر، به وضوح مشخص می‌شود. آنچه مسلّم، حقیقی و انکارنشدنی است، آن است که ارتباط این جریان با اسرائیل و غرب و ضدیت و دشمنی با اسلام باعث منع تبلیغات آن‌ها در داخل کشور شده است. با این حال تشکیلات بهائیت برای داغ کردن فضا در کشور، به اعضای خود دستور به مقاومت مدنی می‌دهد و آنان را به عنوان دستاویزی برای هجمه به جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند.

بهائیت و جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱
درست یک ماه قبل از شروع اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به بهانه فوت مهسا امینی، وزارت اطلاعات اعضای هسته مرکزی جاسوسان بهایی را بازداشت کرد. وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: «سربازان گمنام امام زمان (عج)، شماری از اعضای هسته مرکزی حزب جاسوس بهائیت را بازداشت کردند. متهمان بازداشت شده، مستقیماً با کانون صهیونیستی موسوم به بیت‌العدل، مستقر در فلسطین اشغالی در ارتباط تشکیلاتی بودند. یافته‌های مستند اطلاعاتی حکایت دارند که کانون پیش‌گفته، سال گذشته راهبرد احیای تشکیلات فرقه ضاله بهائیت در ایران را تحت عنوان خط تبلیغ تهاجمی و مأموریت ویژه جمع‌آوری هدفمند اطلاعاتی به شبکه بازداشت شده ابلاغ کرده بود.» در ادامه این اطلاعیه تأکید شده است: «همچنین مأموریت‌های تبلیغ گسترده آموزه‌های استعمار ساخته بهائیت و نفوذ در محیط‌های آموزشی در سطوح مختلف و به‌طور خاص مهدکودک‌های سراسر کشور را محول کرده بودند. علاوه بر آن اعضای هسته بازداشت شده، ملاقات‌های متعددی با کادر مرکزیت حزب صهیونیستی در خارج از کشور داشته و گزارش عملکرد نوبه‌ای پیرامون مأموریت‌های پیش‌گفته، به ویژه ترویج سازمان‌یافته بی‌حجابی در ایران را به مرکز توطئه مستقر در فلسطین اشغالی ارائه می‌داد.» وزارت اطلاعات همچنین اعلام کرد: «فارغ از سناریو‌های تبلیغاتی و جنگ روانی بلندگو‌های غربی صهیونیستی با عزم و اراده جدی به وظیفه خود در قبال عوامل جاسوسی و هجمه به دین و فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی کشور و مزدوران رژیم اشغالگر قدس عمل کرده و خواهد کرد.»

نقش بهائیت در آشوب و بلوا
نکته مهم در این میان، اما آن است که در دوران مهم و حساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد حضور عناصر بهایی در کنار معاندین هستیم. برای نمونه می‌توان به اقدامات آنان در جریان فتنه ۱۳۸۸ اشاره کرد. در میان اسناد فتنه ۸۸، رد پای فرقه ضاله بهائیت در کنار دیگر معاندان و دشمنان ملت ایران در وقایع آن مقطع به چشم می‌خورد. اعترافات اعضای فرقه بهائیت نیز به خوبی بیانگر نقش آفرینی این فرقه ضاله در اغتشاشات دی ۸۸ و قبل از آن است. در روز ۶ دی ۱۳۸۸ و مصادف با عاشورای حسینی (ع)، در حالی که ملت ایران مشغول عزاداری برای سالار شهیدان بودند، ناگهان اغتشاشگران و فتنه جویان با حمایت شبکه‌های مخفی و آشکار، دست به آشوب زده و ضمن بی‌حرمتی به عزاداری حسینی (ع)، بنای ناامنی گذاشتند. عناصر تشکیلات بهائیت در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ ش نیز حضوری فعال داشتند. در بیانیه‌ای که وزارت اطلاعات در خصوص عوامل به آشوب کشاندن منتشر کرد، رسماً به نقش بهائیت اشاره شده است: «سازمان جاسوسی بهائیت بنا به دستور مرکزیت مستقر در حیفای اشغالی، ورودی پرحجم به صحنه آشوب و اغتشاش و تشویق به خرابکاری و تخریب اماکن عمومی داشت. بر این مبنا در روز‌های اخیر، هسته اصلی و سرّی بهائیت شامل سه نفر از سران بهائیت و دو نفر از تیم رسانه‌ای آنها، بازداشت شدند.»

ترویج بی‌حجابی و رخنه در مراکز آموزشی
فعالیت‌های ضد اسلامی بهائیان، سبقه‌ای به اندازه دوران حیات این جریان دارد. عناصر این تشکیلات از زمان شکل‌گیری تا به امروز، تلاش زیادی را برای گسترش بی‌حجابی و حیازدایی از جامعه ایران انجام داده‌اند. برای نمونه گزارش ساواک در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۰، با طبقه‌بندی خیلی محرمانه از جلسه بهائیان روایت می‌کند که در آن یکی از بهائیان به نام ولی‎الله لقمانی به این مسئله اذعان داشته است: «اکنون از امریکا و لندن صریحاً دستور داریم که در این مملکت مد لباس یا ساختمان‌ها و بی‌حجابی را رونق دهیم که مسلمانان نقاب از صورت خود بردارند، به‌طوری که من مطالبی در منزل آقای معتمد قرائت کردم و تمام دختران و پسران بهایی خوشحال شدند. در ایران و کشور‌های مسلمان دیگر، هر چه بتوانید با پیروی از مد و تبلیغات ملت اسلام را رنج دهید تا آن‌ها دیگر نگویند که امام حسین فاتح دنیا بوده و علی غالب دنیا. البته بهائیان هم تصدیق دارند ولی نه برای قرن اتم، اتمی که به دست بهائیان درست می‌شود. اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته می‌شود....»
عناصر بهایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در پی ناکامی در عرصه میدانی، با تغییر در شیوه‌های جذب حضوری و توسل به فضای مجازی، در کنار تبلیغ فردی، بخش زیادی از اهداف و برنامه‌های خود را از طریق رسانه‌های نوین و شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای دنبال می‌کنند. مأموریت تبلیغی تهاجمی شبکه بهائیان، البته به مسئله حجاب محدود نمی‌شود. بهائیان با سوءاستفاده از سازمان‌های مردم نهاد، تیم‌های ورزشی، محیط‌های کاری، عرصه فعالیت اجتماعی و به‌خصوص فعالیت‌های آموزشی، به شدت خط تبلیغی خود را پیگیری می‌کنند. در پیام بیت‌العدل در سال ۲۰۰۶، بر تبلیغ مداوم تأکید شده و آمده است: «اگر در تبلیغ سستی کنید، رگ حیات تشکیلات قطع می‌شود. در هر صورت باید تبلیغ کرد، ولی با سیاست، اگر تبلیغ آشکار ممکن نشد، در پنهان به جذب بپردازید....» در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، بهائیان به صورت هدفمند، به تحریک مخاطبان خود در فضای مجازی و تشویق به حضور میدانی در اغتشاشات و شرکت فعال در کمپین‌های رسانه‌های جریان معاند، از جمله کمپین‌های مرتبط با موضوع «بی‌حجابی و اغتشاشات ۱۴۰۱» روی آوردند. فعالیت این جریان در استان گیلان با برخورد قاطع اداره کل اطلاعات این استان و سازمان اطلاعات سپاه استان مواجه شد و جهت انجام مراحل قانونی، به مرجع قضایی معرفی گردیدند. آن‌ها مأموریت تبلیغ آموزه‌های استعماری بهائیت و نفوذ در محیط‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را در سطوح مختلف و به طور خاص در آموزشگاه‌های موسیقی برای کودکان و نوجوانان، فعالیت در عرصه کارگردانی و بازیگری تئاتر و نفوذ در سریال‌های شبکه سراسری صدا و سیما و استانی باران را به عهده داشتند! به عنوان نمونه دیگر، می‌توان به فعالیت بهائیان در مدارس شهر بابل اشاره کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری مسئول روابط عمومی دادگستری استان مازندران، در این خصوص اظهار داشت: «معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی، با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود، سعی در تضعیف و براندازی نظام و ایجاد ناامیدی در جامعه و تصاحب افکار دانش‌آموزان به طرق مختلف دارند که باید در مقابله با این اهداف شوم دشمنان هوشیار بود.» وی یکی از ابزار‌های دشمنان را برای ضربه زدن به نظام، به کارگیری فرقه ضاله بهائیت دانست و گفت: «در این راستا در شهرستان بابل، اقداماتی در پوشش دو مدرسه و چند مرکز آموزشی و ورزشی، از طریق به کارگیری اساتید و مربیان بهایی انجام شده است. مربیان بهایی از سه شهر کشور، اقدام به آموزش و تعلیم موارد مورد نظر خود در راستای فریب نوجوانان و تبلیغ فرقه صهیونیستی ضاله بهائیت می‌کردند که در راستای مقابله با این نحله منحرف، تاکنون دو نفر که از مربیان سرشناس بهایی در ایران هستند، با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر و با صدور قرار بازداشت، به زندان معرفی شدند. در مراکز آموزشی مذکور، تعدادی کتاب و بروشور مرتبط با فرقه صهیونیستی بهائیت کشف و ضبط شده است.»

بهائیت در اندیشه ضربات مکرر اقتصادی به جامعه اسلامی
از زمانی که بهائیان توانستند قدم به عرصه سیاست گذارند و درصدد ایجاد هویت سیاسی مستقل برآمدند، فعالیت در بخش اقتصاد و تجارت را شروع کردند. رهبران بهایی به پیروان خویش توصیه می‌کردند تا به تحکیم پایه‌های قدرت خود در عرصه اقتصاد کشور پرداخته و اهرم فشار علیه مردم مسلمان را به دست آورند. در زمان حکومت پهلوی دوم، سرمایه‌داران بهایی با استفاده از نفوذ خود، به سودجویی‌های کلان در عرصه اقتصاد پرداختند. از جمله این افراد حبیب ثابت پاسال و هژبر یزدانی بودند که با حمایت تشکیلات بهائیت و رژیم پهلوی به ثروت افسانه‌ای دست یافتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل حساسیت جامعه بر عملکرد این قشر (ناشی از کارنامه سیاه بهائیت)، عناصر این تشکیلات کوشیدند تا فعالیت اقتصادی و تجاری خود را پوشیده از انظار عمومی و مستتر در همکاری با مسلمانان در بازار‌های جامعه اسلامی پیش ببرند. آنان با ورود تخصصی و برنامه‌ریزی‌شده به عرصه تجارت، در حوزه‌هایی که نظارت کمتری بر آن حاکم است، بازرگانی پرسودی را برای خویش رقم زدند! تمرکز تجارت آنان بر بازار رایانه، دارو، لنز عینک، صنایع بهداشتی و آرایشی، صنایع شیمیایی و سموم کشاورزی، برخی اقلام خاص از غلات (مانند ذرت دانه‌ای) و بعضی از صنایع حاشیه‌ای، اما پرسود مانند تولید ماشین‌آلات کشاورزی، ساخت آسانسور، دوربین مداربسته، چرخ خیاطی، تجهیزات پزشکی و عینک‌سازی، بازتولید ثروت تشکیلات بهائیت را شدت بخشیده‌اند. بهائیت در بازار بورس امروز کشور نیز حضور جدی دارد. سرمایه‌گذاری‌های وابستگان به این تشکیلات، از سوی برخی افراد و در پوشش آن‌ها صورت می‌گیرد. برخی تحقیقات، شواهد و قرائن موجود حاکی است که سرمایه‌های برخی افراد در بورس، نه تنها از ثروت شخصی تأمین نشده، بلکه اصل پول هم متعلق به تشکیلات بهائیت است که به صورت امانی در اختیار برخی اشخاص حقیقی قرار می‌گیرد. درصد کمی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به اشخاص می‌رسد و قسمت اعظم آن متعلق به بیت‌العدل خواهد بود! به عنوان نمونه تاریخی می‌توان به هژبر اشارت بُرد که یک چوپان بود و در دوران حاکمیت پهلوی از سوی تشکیلات مورد شناسایی قرار گرفت.
در ماه گذشته خبری از طریق رسانه‌های دولتی مبنی بر دستگیری چند بهایی به اتهام اخلال در توزیع دارو در کشور منتشر شد. در بیانیه وزارت اطلاعات در این باره چنین آمده بود: «به‌دنبال وصول گزارش‌هایی پیرامون بروز اختلالات مرموزی در عرضه برخی دارو‌های حیاتی بیماران و تشدید ناموجه این اختلالات در مقاطع خاص (همچون دوره فراگیری ویروس کرونا در کشور)، این وزارتخانه بررسی و ریشه‌یابی مسئله را در دستور کار خود قرار داد. گرچه در مراحل اولیه تحقیقات، حضور و تأثیرگذاری منفی باند‌های قاچاق و احتکار دارو کشف شد و مورد پیگیری قرار گرفت، اما به موازات گسترش و عمق یافتن جستار‌های اطلاعاتی ـ امنیتی، علاوه بر باند‌های خلافکار و انگیزه‌های سودجویانه، سرنخ‌هایی از ارتباطات خارجی و قرائنی از دخالت برخی فرق ضالّه نیز در این عرصه کشف گردید. تنها در یک نمونه، یکی از خانواده‌های بهایی در شهر تهران، با تملک آشکار و پنهان ۲۰ داروخانه و سه شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی و انبار‌های متعدد غیرمجاز، به ارتکاب انواع تخلفات و جرائم از قبیل قاچاق و احتکار دارو، تقلب در دارو‌های مسافرتی، پولشویی با شیوه‌های بسیار پیچیده و چند لایه و فرار مالیاتی پرداخته بود. تبانی با معدودی از پزشکان متخلف برای تجویز دارو‌های مورد نظر باند یا ارائه داروی بیش از حد نیاز به بیماران یا الزام بیمار به تهیه دارو از داروخانه‌های خاص، از انواع دیگر تخلفاتی بود که کشف شد و در مصادیق یافت شده، ماهانه ارقام نجومی به پزشکان متخلف می‌پرداختند....»

نمایش حمایت از حقوق بشر از سوی عناصر بهایی
از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، غرب از تشکیلات بهائیت به عنوان ابزاری برای فشار به ایران استفاده می‌کند. طرح شکایت از دولت ایران در سازمان‌های به اصطلاح حامی حقوق بشر با عنوان نقض حقوق بهائیان در ایران به صدور قطعنامه‌های زیادی انجامیده که از این طریق دول غربی بتوانند تحریم‌های بیشتری را در خصوص کشور ایران اعمال کنند. آخرین قطعنامه در این باره نیز به تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ برمی‌گردد. در این قطعنامه کنگره امریکا همچون گذشته، جمهوری اسلامی ایران را متهم به آزار و اذیت بهائیان و بازداشت پیروان اقلیت‌های مذهبی کرده است. سیمین فهندژ (نماینده تشکیلات بهایی در سازمان ملل) از این قطعنامه ابراز شادمانی کرد و به تکرار ادعا‌های پیشین درباره وضعیت بد بهائیان در ایران پرداخت.

کلام آخر
پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی، منجر به قطع بازو‌های استعمار در کشور شد. یکی از این جریانات که توانسته بود با حمایت انگلیس، امریکا و رژیم اشغالگر قدس به مناصب مهمی دست یابد، فرقه ضاّله بهائیت بود. این جریان در طول بیش از چهار دهه برقراری نظام اسلامی در ایران، تلاش کرد به حیات خود در ایران ادامه دهد و از طریق عناصر خود، برای نابودی نظام و هدم اسلام تلاش نماید. هر چند تاکنون در نیل به کلان اهداف خویش شکست خورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار