کد خبر: 1186999
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
پوریا کریم‌پور
امروزه دوستان و دشمنان اسلام معترف‌اند که محور مقاومت و همه دستاورد‌های بی‌نظیرش محصول دفاع مقدس ملت ایران است و اگر نبود ازخودگذشتگی‌ها در فتح‌المبین، بیت‌المقدس، کربلا ۴ و والفجر ۸ خبری از حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و فاطمیون افغانستان هم نبود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، درست در زمانی که «فوکویاما» نظریه پایان تاریخ را به جهان ارائه کرد، از سرزمین نجیب‌زادگان، انقلابی در واکنش به یک سده استعمار، ظلم و جنایت، شکوهمندانه به پیروزی رسید و علیه استعمار و استکبار اعلام تقابل کرد.

انقلاب اسلامی ایران زمینه‌سازی برای ظهور آخرین منجی بشریت حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و ریشه‌کن کردن استعمار و استکبار جهانی را مهم‌ترین غایت خود قرار داده بود؛ این اهداف که زوال تمام افق‌های صهیونیسم جهانی در قرون معاصر به حساب می‌آمد. دشمنان قسم خورده را دست به کار کرد تا به هر قیمتی حرکت جهانی ملت ایران برای تمدن‌سازی را متوقف کنند.

اولین اقداماتی که استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده برای متوقف کردن روند انقلاب ایران انجام دادند، ترور، تجزیه‌طلبی و آشوب داخلی بود، که این اقدامات در نهایت مکفی برای ساقط کردن جمهوری اسلامی به شمار نیامد؛ در چنین شرایطی قلاده حیوان وحشی همچون صدام آزاد شد تا به گمان بدخواهان، ملت ایران را به خاک و خون بکشاند و بخش‌هایی از ایران اسلامی را تصرف کند.

اما این خواب را سران استکبار با خود به گور بردند و امروز بیش از هر زمان دیگری جمهوری اسلامی از قدرت نظامی و دفاعی برخوردار است. رونالد ریگان که مهم‌ترین راهبرد خود را ایجاد توازن در جنگ تعریف کرده بود می‌خواست با فرسایشی شدن جنگ بتواند تسلیحات خود را به رژیم بعث عراق بفروشد، و بنیه دفاعی ایران که طی سالیان پیش از انقلاب توسط خرید‌های شاه به نوعی خطری برای غرب محسوب می‌شد را تضعیف کند.

اما صدام و تمام پشتیبانان شرقی و غربی‌اش با سد مستحکمی از جنس ایمان و اخلاص رزمندگان اسلام مواجه شدند، کسانی که مهم‌ترین دارایی بشر یعنی جان شیرین خود را در طبق اخلاص تقدیم کردند، تا ایران و ایرانی عزتمندانه و سربلند از میدان نبرد علیه دشمن متجاوز خارج شود.

جانفشانی و ایثار مثال‌زدنی شهدا و رزمندگان ایران در هشت سال دفاع مقدس سرآغازی شد تا فرهنگ حسینی شهادت پشتوانه‌ای باشد برای همه مظلومان عالم تا به مقابله با مستکبران بپردازند. امروزه دوستان و دشمنان اسلام معترف‌اند که محور مقاومت و همه دستاورد‌های بی‌نظیرش محصول دفاع مقدس ملت ایران است و اگر نبود ازخودگذشتگی‌ها در فتح‌المبین، بیت‌المقدس، کربلا ۴ و والفجر ۸ خبری از حشدالشعبی عراق، حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و فاطمیون افغانستان هم نبود.

اگر آن روز‌ها که رزمندگان اسلام مظلومانه و با دستان خالی به مقابله با دشمن متجاوز بعثی نمی‌پرداختند، امروز پهپاد‌های ایران تغییر دهنده معادلات جهانی نبود، به کوری چشم دشمنان قسم خورده ملت ایران، جمهوری اسلامی توانسته با بهره‌گیری از توان دانشمندان جوان خود به یکی از ابرقدرت‌های نظامی جهان مبدل شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر