کد خبر: 1179176
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که موفق به خنثی کردن تیم خرابکاری ارتش ارمنستان در مناطق مرزی شده و یکی از اعضای آن را دستگیر کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه مدعی شدکه یکی از اعضای یک گروه خرابکار ارتش ارمنستان را هنگام تلاش برای نفوذ به منطقه «کلبجار» در شرق «زنگزور» بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که روز چهارشنبه ساعت ۱۱:۱۵ گروه اطلاعاتی-خرابکاری نیرو‌های مسلح ارمنستان با استفاده از شکاف بین مواضع رزمی در منطقه کلبجار، اقدام به نفوذ به خاک جمهوری آذربایجان کردند.

در این بیانیه آمده است که از تلاش ارتش ارمنستان در نتیجه هوشیاری یگان‌های اطلاعاتی ارتش این کشور جلوگیری شد و یکی از اعضای گروه خرابکار توسط پرسنل نظامی بازداشت شد. فرد بازداشت شده، مجروح و سایر اعضای گروه خرابکاران مجبور به عقب نشینی شدند.

در حال حاضر اطلاعات مربوط به عضو بازداشت شده این گروه در حال روشن شدن و اطلاعات تکمیلی به اطلاع عموم خواهد رسید.

در روز‌های گذشته تنش بین باکو و ایروان شدت گرفته به طوری که باکو ایروان را به تقویت قوای نظامی در خطوط مرزی متهم کرد و ارمنستان نیز این ادعا رد کرد.

روز سه شنبه نیز ناظران اتحادیه اروپا با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی تیراندازی به سمت خود را هنگام انجام ماموریت در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان تایید کردند.

ناظران اتحادیه اروپا با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند: تایید می‌کنیم که در حادثه تیراندازی در منطقه، اعضای ما حضور داشتند. هیچ یک از اعضای ناظران اروپا در جریان این تیراندازی آسیب ندیده است.»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بلافاصله ادعای ارمنستان را رد کرد. اتحادیه اروپا مدتی است که ماموریت در ارمنستان و مرز جمهوری آذربایجان برقرار کرده است.

هدف این ماموریت ارتقای ثبات در مناطق مرزی ارمنستان و تلاش در عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با حمایت اتحادیه اروپاست. ماموریت اولیه ۲ ساله و مقر عملیاتی آن در ارمنستان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار