کد خبر: 1171875
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت کی‌یف با خودداری از مذاکره، چند ارتش و تقریباً همه سلاح‌های خود را از دست داده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شامگاه دوشنبه (۱۷ ژوئیه) در نشست شورای امنیت این سازمان گفت اوکراین بیش از یک ارتش و تقریباً همه تسلیحات خود را از زمانی که از شرکت در مذاکرات خودداری کرد، از دست داده است. 

پولیانسکی گفت: فتنه بوچا استتار لازم را ایجاد کرد که رهبری اوکراین از آن برای پوشاندن این واقعیت استفاده کرد که آن‌ها به جای صلح، رویارویی مسلحانه را انتخاب کردند و کشورهای غربی به جای افزایش تلاش‌های دیپلماتیک، ترجیح دادند حمایت خود از اوکراین و تامین تسلیحات آن دو برابر کنند.

از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تاکنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند. کمک‌هایی که اخیراً تشدید شده و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی ارسالی خطوط قرمزی که پیش‌تر خود غرب در ارسال تسلیحات برای اوکراین ترسیم کرده بود را رد کرده است. 

با این حال، ضدحملات کی‌یف علیه مواضع روسیه که مدت‌ها بود برای آن تبلیغ می‌کرد موفقیتی در پی نداشته است.  به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین همچنان تلاش می‌کند تا قلمروها را پس بگیرد اما موفق نشده در سه جهت دونتسک جنوبی، باخموت و زاپروژیا پیشروی داشته باشد. 

پولیانسکی تصریح کرد: «هزینه این تصمیم سرنوشت‌ساز (خودداری از مذاکرات صلح) برای اوکراین کشته و زخمی شدن صدها هزار جوان اوکراینی بود؛ کسانی که رژیم کی‌یف همچنان به انداختن در چرخ گوشت در جبهه‌های شرقی و جنوبی در تلاش بیهوده برای اثبات به متصدیان غربی‌اش که اوکراین می‌تواند پیروز شود، ادامه می‌دهد». وی افزود: از ابتدای درگیری، این کشور چند ارتش را از دست داده و عملاً سلاح‌های خود را از دست داده است. 

اخیراً رسانه غربی اعلام کردند در دو هفته نخست از ضدحملات اوکراین علیه روسیه، دستکم ۲۰ درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شد. طبق گزارش‌ها، طی هفته‌های بعدی، میزان خسارت‌ها و تلفات به ۱۰ درصد کاهش یافت چون روند ضدحمله با کاهش مواجه شد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ۲۱ تیر در جمع خبرنگاران گفت از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۶ هزار نظامی و بالغ بر سه هزار سخت‌افزار نظامی (انواع تسلیحات) خود را در جریان ضدحملات از دست داده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری «تاس» به نقل از وزیر دفاع روسیه، نیروهای این کشور ۲۱ هواپیما، پنج بالگرد، ۱۲۴۴ تانک و سایر خودروهای زرهی، ۱۷ تانک لئوپارد ساخت آلمان، پنج تانک AMX ساخت فرانسه و ۱۲ خودروی جنگی پیاده‌نظام بردلی ساخت آمریکا را در بازه یاد شده منهدم کردند. 

به گفته شویگو، نیروهای روسیه همچنین ۹۱۴ تجهیزات ویژه مرتبط با وسایل نقلیه موتوری، دو سامانه دفاع هوایی، ۲۵ سامانه موشکی پرتاب چندگانه (MLRS)، ۴۰۳ توپ توپخانه صحرایی و خمپاره را نابود کردند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار