کد خبر: 1170049
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
وزارت دفاع ارمنستان امروز در بیانیه‌ای از حمله نیرو‌های جمهوری آذربایجان به یک مجتمع صنعتی نزدیک نقطه مرزی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان به سمت یک کارخانه نزدیک نقطه مرزی میان دو کشور تیراندازی کردند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع ارمنستان، این حادثه در منطقه «یراسخ» روی داده است.

«آرام توروسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در گفتگو با ارمنستان نیوز ویدئویی را منتشر کرد که در آن نیرو‌های جمهوری آذربایجان در حال تیراندازی به سمت کارگران این کارخانه در حال ساخت در روستای یراسخ در استان آرارات ارمنستان دیده می‌شوند.

تا کنون بیانیه‌ای در این باره از سوی باکو منتشر نشده است.

این در حالیست که جمهوری آذربایجان دیروز یکشنبه اعلام کرد که ارمنستان تلاش کرد تا پرواز‌های شناسایی را بر فراز نخجوان و لاچین انجام دهد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این ارتباط اعلام کرده بود که یگان‌های وابسته به ارمنستان به مواضع نظامی باکو در منطقه «کلباجار» (Kalbajar) واقع در جمهوری خودمختار نخجوان تیراندازی کرده اند. یک فروند کوادکوپتر متعلق به نیرو‌های ارمنستان پرواز‌های شناسایی بر فراز مواضع یگان‌های این کشور در روستای «تگاورد» (Tagaverd) در منطقه «خوجاوند» انجام داد.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین درگرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین را که نیرو‌های حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده اند را مسدود کردند.

باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و خودرو‌ها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار