کد خبر: 1168931
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
وزارت دفاع روسیه چهارشنبه ارزیابی تونی راداکین فرمانده نیرو‌های مسلح انگلیس درباره کاهش قابلیت‌های رزمی روس‌ها را رد کرده و آن را دروغ خواند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز سه‌شنبه به نقل از راداکین نوشت که روسیه نیمی از توان رزمی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تانک خود را در اوکراین از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات راداکین کاملا دروغ است و وی این اظهارات را در پارلمان انگلیس بیان کرد تا بودجه بیشتری به منظور خرید تجهیزات نظامی جدید و جایگزینی سلاح‌هایی که به اوکراین داده است، به دست آورد.

انگلیس از حامیان اصلی اوکراین است و به ادعای خود، تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داده که تاثیر زیادی در میدان نبرد داشتند.

در ماه مه، سی ان ان برای اولین بار گزارش داد که بریتانیا چندین موشک کروز طوفان سایه به اوکراین تحویل داده است که به این کشور یک قابلیت حمله دوربرد جدید می‌دهد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس اخیرا گفت که موشک‌های دوربرد طوفان سایه تاثیر زیادی در میدان نبرد داشتند.

وی در مجلس عوام این کشور افزود: استفاده اوکراین از این موشک بر ارتش روسیه تأثیر گذاشته است و ما قطعاً از شرکای بین‌المللی خود می‌خواهیم که از ارائه تسلیحات دوربرد خود به کی‌یف دریغ نکنند.

طوفان سایه یک موشک کروز دوربرد با قابلیت رادارگریزی است که به طور مشترک توسط انگلیس و فرانسه ساخته شده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار