کد خبر: 1165294
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ۳ ماهه ابتدایی امسال جابه جایی کالا توسط حمل و نقل دریایی ۲۰ درصد رشد کرد، گفت: ضرورت دارد تعرفه‌های حمل و نقل دریایی در سال جاری اصلاح شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مراسم روز جهانی دریانورد، امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، جمعی از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی کشور و دریانوردان برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روز جهانی دریانورد ۴ تیرماه است، اما امسال این مراسم زودتر برگزار شد.

مدرس خیابانی افزود: سال گذشته در حمل و نقل دریایی رکورد‌های درآمدی و جابه جایی محقق شد، اما امسال برای حمل و نقل دریایی سال پر رونقی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی تعرفه‌ها نسبت به سال قبل کمتر است، گفت: در ۳ ماهه ابتدایی امسال جابه جایی ۲۰ درصدی حمل کالای دریایی محقق شد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: در توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی امیدواریم اقدامات خوبی در حوزه لجستیک کشتیرانی انجام شود.

وی گفت: از شرق دور تا روسیه و قزاقستان در قالب حمل و نقل ترکیبی، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد؛ مسیر بندرعباس و بندر چابهار توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعال است و امیدواریم رکورد‌های حمل دریایی کالا امسال هم جابه جا شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به ونزوئلا با اقتدار اعلام کرد که کالا‌های ایرانی به دورترین نقاط آمریکای لاتین منتقل می‌شود و این افتخار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حمل این کالا‌ها است.

وی اضافه کرد: امروز در مراسم بزرگداشت روز دریانورد هستیم و این اتفاقات مثبتی که در بخش حمل و نقل دریایی اشاره شد، همه به همت و تلاش دریانوردان رخ داده است.

مدرس خیابانی گفت: جهت حمایت از دریانوردان برنامه‌ریزی خاصی داریم، همچنین جهت تامین نیروی انسانی، پارسال ۴۰۰ نفر افراد علاقه‌مند جهت آموزش دریانوردی جذب کردیم و امسال نیز ۱۲۰ نفر تا پایان سال جذب خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار