کد خبر: 1164928
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
وزارت دفاع روسیه گفت تلاش نیروهای اوکراینی برای پیشروی در جهت جنوب دونتسک، به کشته شدن بیش از نیمی از این نیروها منجر شده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت نیروهای اوکراینی که تلاش کرده‌اند در جهت جنوب دونتسک پیشروی کنند بیش از نیمی از پرسنل خود را از دست داده‌اند. 

وی گفت: در جهت جنوب دونتسک، واحدهای فرعی گروه نیروهای وستوک با پشتیبانی توپخانه و هوایی، به دشمن که تلاش می‌کرد عملیات‌های تهاجمی انجام دهد، خسارت وارد کردند. واحدهای تفنگ موتوری دو حمله دشمن را در منطقه نوودونتسک دفع کردند. 

به گفته این مقام روس، یک تانک، خودروهای زرهی جنگی و بیش از نیمی از نیروی انسانی در حال پیشروی از بین رفتند. 

پیش‌تر هم مقامات سیاسی و نظامی روسیه از آمار سنگین تلفات و خسارات اوکراین در ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه خبر داده‌اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران حوزه جنگ در کرملین گفت ضدحملات اوکراین تاکنون هیچ موفقیتی نداشته و تلفات نظامی اوکراین، ۱۰ برابر روسیه بوده است. وی همچنین گفت اوکراین ۳۰ درصد تجهیزات نظامی ارسال شده توسط غرب را از دست داده است. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک همچنین درباره محورهای دیگر نبرد در پی آغاز ضدحملات اوکراین گفت: دو حمله کی‌یف در جهت راونوپل دفع و تلاش دشمن برای انجام شناسایی در جهت زاپروژیا خنثی شد. 

رسانه‌های غربی که در ماه‌های اخیر پروپاگاندا و سروصدای زیادی درباره ضدحملات اوکراین و گمانه‌زنی درباره آن به راه انداخته بودند، از هفته گذشته که این حملات آغاز شده درباره وضعیت میدانی در مناطق درگیری سکوت کرده‌اند اما در معدود گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های جریان اصلی به مشکلات اوکراین در تلاش برای نفوذ به خطوط تقویت شده روسیه و همچنین تلفات نیروهای اوکراینی و خسارات وارده به تجهیزات غربی در جریان حملات روزهای اخیر اشاره شده و درباره توانایی این حملات در ایجاد تغییر در محاسبات روسیه ابراز تردید شده است.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال یکشنبه گزارش کرد برتری هوایی و توپخانه‌ای روسیه در مقابل اوکراین موجب شده کی‌یف دو هفته از زمان شروع ضدحمله خود، مجبور شود این حملات را در شرق و جنوب کشور اوکراین متوقف کند.

تاکنون تصاویر زیادی از انهدام تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار اوکراین قرار داده در جریان این ضدحملات منتشر شده است. نابودی تجهیزات غربی بخصوص انهدام برخی تانک‌های مجهز از جمله لئوپاردها به حدی بوده که کی‌یف از نیاز مجدد فوری به تجهیزات غربی برای جایگزینی با ادوات منهدم شده در میدان نبرد با روسیه سخن گفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار