کد خبر: 1164828
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که جلسه چهارشنبه گذشته مجلس لبنان ثابت کرد که تنها راه برای دست‌یابی به راه‌حل بن‌بست سیاسی موجود در لبنان گفتگو میان جناح‌های سیاسی این کشور است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی اعلام کرد: جلسه چهارشنبه گذشته مجلس لبنان، حامل پیامی روشن و قاطع مبنی بر این بود که هیچ انتخابی بدون گفتگو انجام نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: این جلسه به شکلی روشن، لزوم اجرای گفتگو را به نمایش گذشت، متوهمان و خیال‌بافان را از شعار‌های غیرواقعی‌شان دور کرد، به آنان ثابت کرد که شعارهایشان بیش از ظرفیتشان است و نشان داد که لبنان کشش ماجراجویی‌های بی‌برنامه بیشتر را ندارد.

شیخ قاووق با اشاره به موازنه‌های موجود در مجلس لبنان گفت: ماهیت موازنه‌های موجود در مجلس لبنان به هیچ‌جناح مجادله‌گری اجازه نمی‌دهد که نامزد خود را بر دیگری تحمیل کند. حزب‌الله و جنبش امل مواضع ملی‌گرایانه خود مبنی بر دعوت به اجرای گفتگو‌های بدون شرط در سطح نامزد‌ها و شرکت‌کنندگان در انتخاب رئیس جمهور را تکرار می‌کنند.

وی ادامه داد: حزب‌الله و جنبش امل هیچ شرطی را بر کسی تحمیل نکرده‌اند و از هیچ گروهی نخواسته‌اند که برای اجرای گفتگو از نامزد خود برای ریاست جمهوری دست بکشند.

شیخ قاووق اعلام کرد: در شرایط کنونی که لبنان رو به فروپاشی نهاده است، اولویت، نجات لبنان و جلوگیری از فروپاشی آن است، نه رویارویی‌هایی که هدف از آن‌ها تسویه حساب میان گروه‌های سیاسی لبنان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار