کد خبر: 1162296
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه فشار مالیاتی بر سوداگران افزایش خواهد یافت که منجر به کاهش جذابیت سفته‌بازی و افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری و رونق تولید خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «مجتبی امیری» اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر حذف سوداگری و سفته‌بازی در بازار‌های غیرمولد، پایه جدید مالیاتی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه، شامل املاک، وسایل نقلیه، طلا و سکه و جواهرات و انواع ارز‌های خارجی را که به‌زودی تصویب می‌شود، اجرایی خواهد کرد.

وی افزود: هرچند ابزار‌های مالیاتی- کنترلی دیگری با محوریت مبارزه با سفته‌بازی در بازار ملک شامل مالیات بر معاملات مکرر و یا لوایحی در خصوص اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم نیز پیشنهاد شده است، اما طرح مالیات بر عایدی سرمایه تمام معاملات سفته‌بازانه را در نظر می‌گیرد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های مالیاتی با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه به نفع تولید خواهد بود، گفت: این طرح سرمایه‌های سرگردان را به سمت فعالیت‌های مولد در بازار سوق می‌دهد و از جذابیت بازار‌های سوداگری می‌کاهد.

وی به نقش نهاد‌ها در اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه اشاره و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و تکمیل نظام شناسایی و ثبت‌نام مؤدیان مالیاتی و تکمیل برنامه نرم‌افزاری سامانه مؤدیان و بستر اجرایی مالیات بر عایدی سرمایه شاهد نتایج ملموس این اقدامات باشیم.

امیری تاکید کرد: زیرساخت‌های اجرای این طرح ایجاد شده است و در صورتی که به تصویب شورای نگهبان برسد با همکاری وزارت اقتصاد از سوی سازمان امور مالیاتی کشور اجرایی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار