کد خبر: 1162114
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵

سید عطاءالله مهاجرانی در واکنش به یادداشت محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در رشته توئیتی نوشت:
۱- انقلاب اسلامى بر اساس آرمان امام خمینى محقق شد. در نهضت ١٥خرداد بسیارى از خواص امام را ملامت می‌کردند که گوشت با گلوله چه نسبتى دارد؟ امام گفت من سینه برهنه‌ام را براى سرنیزه‌هاى شما آماده کرده‌ام. آرمان امام و نه آرزوى خام اندیشانه در ٢٢بهمن پیروز شد.
۲- در جنگ تحمیلى روشن بود که امکانات ایران آن هم در ابتداى انقلاب بعد از کودتاى نوژه و آسیب به نیروى هوایى و هماهنگى ناتو و ورشو و سیل دلارهاى نفتى مى‌بایست ایران تسلیم مى‌شد. ملتى با آرمان دفاع از انقلاب و نظام و ایران به رهبرى امام خمینى به صحنه آمد و آرمان پیروز شد.
۳- در حمله اسرائیل به لبنان در تابستان ١٦ سال پیش، امکانات اسرائیل با حمایت امریکا و صهیونیسم جهانى و برخى کشورهاى عربى براى حذف حزب‌الله لبنان، نسبتى با امکانات حزب‌الله نداشت. مجاهدان و رزمندگان حزب‌الله در سمت آرمان ایستادند و پیروز شدند. بعید است که دیگر اسرائیل حمله کند!
۴- امریکا و اسرائیل و برخى کشورهاى منطقه از جمله ترکیه و عربستان طرح تجزیه سوریه و عراق و آشوب در لبنان و خلع سلاح حزب‌الله را داشتند. مى‌خواستند خاورمیانه جدیدى بسازند. پرچم آرمان مقاومت بود و ستاره مقاومت قاسم سلیمانى، آرمان پیروز شد.
٥- آرمان مهم‌ترین امکانات یک ملت است؛ تلاش بسیارى به لحاظ نظرى و تبلیغات صورت مى‌گیرد که آرمان را به عنوان آرزوى خیال‌اندیشانه تحریف کند و شعله امید و توانستن را در ملت ما و ملت‌هاى منطقه خاموش کند. امریکا با امکاناتش قاسم سلیمانى و ابومهدى را شهید کرد، اما عین الاسد پاسخ مقاومت و آرمان بود.
۶- اگر آرمان، ایمان و امید که نتایجش را در تاریخ انقلاب اسلامى در ایران و منطقه دیده‌ایم به عنوان مهم‌ترین دارایى و امکانات یک ملت تلقى کنیم دچار دوگانه آرزو و امکانات نمى‌شویم. آرمان غیر از آرزوست و خود رکن امکانات است؛ و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه، آرمان همان قدرت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار