کد خبر: 1160687
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی خبر داد
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح شناسایی و ساماندهی اتباع فاقد هویت در استان ، تاکنون هشت هزار تبعه خارجی فاقد هویت موسوم به "چَلو" در مشهد مدرک شناسایی دریافت کردند.

سید علی قاسمی  افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر از جامعه چلوها در حاشیه کلانشهر مشهد شناسایی شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی گفت: چلوها که حضور ۴۰ ساله در استانهای مختلف کشور داشته اند سرانجام با اجرای طرح ساماندهی اتباع فاقد هویت در این استان شناسایی و کارت آمایش با تابعیت افغانستانی دریافت کرده اند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: برای شناسایی و ساماندهی چلوها در مشهد سه مکان در حاشیه این شهر جانمایی و از این طریق برای این فاقدین هویت ، مدارک هویتی و کارت آمایش با تابعیت افغانستانی صادر شد.

قاسمی افزود: طی ماه های گذشته روند اداری و متقاعد کردن این جامعه برای دریافت مدارک هویتی انرژی زیادی از همکاران ما گرفته است.

گفته شده پنج میلیون نفر از اتباع افغانستان در ایران سکونت دارند که حدود یک‌میلیون نفر از این تعداد در خراسان رضوی و کلانشهر مشهد زندگی می کنند. این تعداد در قالب نیم میلیون تبعه دارای اسناد اقامت و گذرنامه و نیم میلیون نیز از اتباع فاقد مجوز ثبت و برآورد شده اند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار