کد خبر: 1160683
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
جشن ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس، امسال شور و حالی متفاوت خواهد داشت؛ خیابان امام رضا(ع) مشهد مملو از حضور خانواده‌های زائران و مجاوران و موکب‌های مردمی خواهد شد و برای نخستین بار، جشنی بزرگ در خاطره‌انگیزترین خیابان منتهی به حرم مطهر امام مهربانی‌ها برپا می‌شود.

این جشن بزرگ عصر امروز سه‌شنبه ساعت 16 و به عبارتی شب میلاد امام مهربانی‌ها در خیابان امام رضا (ع) برگزار خواهد شد. زائران و مجاوران رضوی حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس و ورودی باب‌الرضا(ع)حرم مطهر رضوی گرد هم خواهند آمد و تا پاسی از شب در کنار هم، یکی از بزرگ‌ترین و با نشاط ‌ترین جشن‌های مذهبی در مشهد مقدس را برپا خواهند کرد.

 

رویدادهای جذاب و جُنگ شادی برای کودکان

برای این جشن، چهار رویداد ویژه پیش‌بینی شده است که مهم ترین آن در میدان ۱۵ خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش و میدان بیت‌المقدس برگزار خواهد شد. این رویدادهای متنوع و جذاب شامل برنامه‌های جذاب فرهنگی، هنری و ورزشی است و برای گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان شگفتانه‌های بسیاری خواهد داشت. پیش‌بینی غرفه‌های بازی و سرگرمی و جُنگ شادی برای کودکان از جمله این شگفتانه‌هاست که بستری مناسب برای حضور خانواده‌ها در این جشن بزرگ همراه با فرزندان خردسالشان را فراهم خواهد کرد.

 

برپایی ۳۰۰ موکب‌ فرهنگی و پذیرایی

از دیگر ویژگی‌های این جشن بزرگ، برپایی حدود ۳۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی در طول مسیر میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس است که با مشارکت مردم برپا می‌شود تا خود آن‌ها میزبانان اصلی این جشن مردمی و خانوادگی باشند. برای هماهنگی تحویل این غرفه‌ها، متقاضیان ارائه خدمت از جمله تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و مؤسسه‌های مردم‌نهاد می‌توانند عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۸ ارسال کنند تا مقدمات برپایی و تحویل این موکب‌ها انجام شود.

امروز و در آستانه سالروز ولادت باسعادت امام هشتم(ع)، با برپایی جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها، روزی خاطره‌انگیز برای مشهد، خراسان رضوی و ایران اسلامی عزیز ثبت خواهد شد که الگویی ماندگار برای جشن‌های مردمی و برنامه‌های نشاط آفرین در جامعه خواهد بود؛ جشنی که هم میزبانان و هم مهمانان آن، مردم دلداده امام رضا(ع) هستند و هر چه دارند برای باشکوه‌تر برگزار شدن جشن میلاد ایشان پای کار خواهند آورد.

همچنین بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد، سرویس خط یک و دو مترو درروز سه‌شنبه نهم خرداد همزمان با شب میلاد امام رضا (ع) از ساعت ۶ صبح آغاز می شود و با یک ساعت افزایش، تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار