کد خبر: 1159743
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که دولت روسیه به صدها کارمند آلمانی گفته است که تا اول ژوئن خاک این کشور را ترک کنند. روسیه صدها کارمند آلمانی را اخراج کرد
 

روزنامه «زوددویچه سایتونگ» امروز گزارش داد که دولت روسیه قصد دارد شمار آلمانیهایی که در نهادهای آلمانی در این کشور کار می‌کنند را به 350 نفر کاهش دهد؛ که این تصمیم باعث می‌شود صدها آلمانی قبل از ماه ژوئن خاک روسیه را ترک کنند. 

براساس این گزارش، لیست آلمانیهایی که مجبور هستند روسیه را ترک کنند شامل برخی دیپلماتها، معلمان و کارمندان موسسه گوته است. 

به نوشته زوددویچه، روسیه معتقد است که دولت آلمان دو برابر کارمندانی که مسکو به آلمان فرستاده به این کشور کارمند اعزام کرده است و به همین دلیل وزارت خارجه روسیه تصمیم گرفته است در واکنش به اخراج دیپلماتهای روسی، شمار کارمندان آلمانی حاضر در این کشور از جمله نهادهای آلمانی و سازمانهای فرهنگی را به 350 نفر کاهش دهد. 

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه آلمان به این روزنامه گفته، این محدودیت از روز اول ژوئن آغاز خواهد شد و مستلزم کاهش نیروهای آلمانی در همه مناطق حضور ما در روسیه است.

تنش در روابط مسکو و برلین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اعمال تحریمهای آلمان علیه روسیه و همچنین کمکهای تسلیحاتی برلین به کی‌یف افزایش یافته است که به اخراج دهها دیپلمات از دو طرف منجر شده است.

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز جمعه گفت که برلین تصمیم دارد تا هر زمان که لازم باشد از کی‌یف حمایت کند.

ادامه حمایت آلمان از اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که اقتصاد این کشور به سبب فاکتورهایی نظیر تورم بالا، افزایش هزینه‌های انرژی به سبب تحریم های غرب علیه صادرات انرژی روسیه و افزایش قیمت مواد خام در آستانه رکود قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار