کد خبر: 1159384
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل حراست شهرداری مشهد مطرح شد :
شهردار مشهد گفت: حراست شفاف کننده شیشه ویترین خدمات مدیریت شهری است

"محمدرضا قلندر شریف" در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست شهرداری مشهد که با حضور مدیرکل حراست استان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، افزود: جلسات تکریم و معارفه برای همه مدیران اتفاق می‌افتد و نمی‌شود از آن گذشت و روزی همه ما تکریم و معارفه شده‌ایم و خواهیم شد.

وی بابیان اینکه جناب موسوی مدیرکل اسبق حراست شهرداری مشهد از همکاران صدیق مجموعه، خدوم و تلاشگر شهرداری و حراست و از دوستان قدیمی هستند که بیش از 20 سال سابقه کار دارند اظهار کرد: تکریم ایشان سخت بود اما تغییر و تحول موضوعی اجتناب‌ناپذیر است و جزو ضروریات برای ارتقاء است.

شهردار مشهد تصریح کرد: از تمامی تلاش‌ها و خدمات صادقانه برادر عزیزم جناب موسوی در مدت 20سال خدمت درخشانشان در حراست صمیمانه تشکر می‌کنم و برای ایشان در سمت‌های بعدی که در خدمتشان خواهیم بود به‌عنوان مشاور شهردار آرزوی موفقیت دارم.

قلندر شریف ادامه داد: جناب نیشابوری نیز از همکاران قدیمی و خدوم بدنه شهرداری هستند که در هر بخشی فعالیت داشته‌اند موفق بوده‌اند، ورود ایشان به شهرداری از حوزه حراست و سپس در مناسب مدیریتی و اجرایی بوده است و با توجه به سوابق بسیار خوب و اخلاق‌مداری، پاک دستی و مردم داریشان برای این سمت انتخاب شدند.

وی با اشاره به جایگاه والای حراست در سازمان‌ها به‌ویژه شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر حراست از مدیران شهرداری به‌صورت دقیق و صحیح صیانت نکند راه خدمت هموار نخواهد بود؛ بر همین اساس اولویت آقای نیشابوری این خواهد بود تا راه خدمت را برای مدیران هموار کنند.

شهردار مشهد ادامه داد: براین نکته تأکید داریم که شهرداری و خدمات آن ویترین نظام است، مردم به هر شهری که وارد می‌شوند ابتدا خدمات شهرداری را می‌بینند، لذا ویترین مدیریت شهری و شهرداری باید شیشه‌ای تمیز و شفاف داشته باشد.

قلندر شریف افزود: خدمت به‌صورت پررنگ انجام می‌شود و در مسیر اطلاع‌رسانی این خدمات روابط عمومی و رسانه جایگاه خود را دارند که جایگاه بسیار مهمی نیز هست اما معتقدیم شفاف نگاه‌ داشتن شیشه ویترین خدمات وظیفه حراست با صیانت از مدیران و پرسنل شهرداری است.

وی بابیان اینکه آقای نیشابوری آمده‌اند تا در حراست شهرداری مچ‌گیری نباشد و همچون گذشته شاهد خدمت صادقانه در حراست باشیم، اظهار کرد: ایشان آمده‌اند تا از تک‌تک ما در حوزه فعالیت‌هایمان صیانت و حفاظت کنند و هشدارهای لازم و به‌موقع را بدهند و زمینه خدمت‌رسانی را هموار کنند تا به دست‌انداز برخورد نکنیم.

شهردار مشهد گفت: تمامی نظرات و نکاتی که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیرکل محترم حراست استان دراین جلسه اعلام شد همان موضوعاتی است که بر اجرای آن تأکید دارم و از حراست شهرداری می‌خواهم این نکات را مورد توجه ویژه و دستور کار قرار دهند.

قلندر شریف افزود: نکته مهمی که در شهرداری وجود دارد این است که فرآیندها بسیار پیچیده و طولانی است و هر جا که فرآیندها پیچیده و طولانی شد بدانید که منشأ فساد می‌تواند آنجا باشد.

وی اضافه کرد: بخش‌هایی در شهرداری داریم که برای اتمام یک فرآیند ساده به 18 امضاء نیاز است، اگر خدایی نکرده دست یکی از این امضاها بلغزد 17 نفر دیگر هم زیر سؤال می‌روند، لذا اصلاح فرآیندها در معاونت‌ها و حوزه‌های مختلف یکی از وظایف مدیران است و هر فردی به دنبال پیچیده کردن فرآیندها برود در سیستم جایی ندارد.

قلندر شریف تأکید کرد: معتقدیم هر جا تجمع نیرو پیچیدگی فرآیند باشد امکان فساد هم وجود دارد؛ یکی از مشکلات ما در شهرداری واگذاری یک وظیفه حاکمیتی به بخش خصوصی است که اتفاق افتاده است، به‌عنوان‌مثال واگذاری اداره نظارت برساخت و سازها یا همان پلیس ساختمان به بخش خصوصی است؛ اکنون ما داریم درآمد تولید می‌کنیم برای افرادی که هیچ مسئولیتی ندارند و سختی و زحمت ایجاد می‌کنیم برای مردم.

وی گفت: همین‌جا تأکید می‌کنم فرآیند جدیدی را برای نظارت برساخت و سازها پیدا کنید و پیشنهاد بدهید زیرا فرایند کنونی فساد آوراست و باید تغییر کند زیرا برای عده‌ای درآمد دارد اما برای شهرداری هزینه‌ساز است.

شهردار مشهد بابیان اینکه هر فردی از مدیران یا همکارانم در شهرداری فرآیند مناسب و تأثیرگذاری را که این روند فساد ساز را اصلاح کند پیشنهاد بدهد او را تشویق و به نام خودش اعلام خواهیم کرد افزود: هدف ما کاهش هزینه برای مردم و شهر است لذا به پیشنهادانی که فرایندها را دراین مسیر اصلاح کند جایزه خواهیم داد.

قلندر شریف اضافه کرد: هزینه‌ها بخشی مالی ، بخشی معنوی و روحی و بخشی نیز وقت وزمان است که باید این هزینه‌ها را کاهش دهیم و این جز با اصلاح فرایندها امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: پس از انتخاب شدن به‌عنوان شهردارمشهد از سوی شورای شهر فراخوان دریافت پیشنهادت را برای همکاران اعلام کردیم که خوشبختانه بییش از 500 پیشنهاد دریافت شد و همین‌جا نیز تأکید می‌کنیم هر پیشنهادی را که در حوزه روان کردن برخورد با مردم و اصلاح کردن کارها در راستای جلب رضایت مردم به ما برسد استقبال، حمایت و تشویق می‌کنیم.

شهردار مشهد اضافه کرد: درمجموع جایگاه حراست در شهرداری بسیار برای ما مهم است و دوستان عزیز ما در حراست یارانی امین، صدیق و همکارانی بسیار توانمند هستند که از تلاش تک‌تک آن‌ها تشکر می‌کنم.

قلندر شریف افزود: امیدواریم زمینه خدمتی صادقانه، بی‌منت و جهادی را برای همه مدیران فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار