کد خبر: 1158981
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی در حالی ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز با رویارویی استقلال – نساجی در آزادی استارت می‌خورد که حساسیت این بازی بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بیش از پیش است، چراکه این آخرین فرصت آبی‌پوشان پایتخت برای کسب جام در این فصل است.
دنیا حیدری

قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر در حالی این فصل از دست استقلال پرید که شاگردان ساپینتو تا هفته‌های پایانی جزو مدعیان بودند. با این وجود نفت آبادان که برای بقا به امتیاز‌های هفته‌ها پایانی نیاز مبرمی داشت، بدموقع ترمز استقلال را کشید تا این تیم عملاً از کورس قهرمانی جا بماند. اتفاقی که مرد پرتغالی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت را آنقدر ناراضی و شاکی کرد که در هفته پایانی با قیافه‌ای حق‌به‌جانب گفت اجازه دهید به قهرمان تبریک نگوییم. در واقع ساپینتو، نه پرسپولیس که استقلال را مستحق قهرمانی می‌دانست، اما باور او چیزی را تغییر نداد و آبی‌پوشان با حضور در رده سوم جدول لیگ را به پایان رساندند. با این وجود استقلال همچنان یک شانس دیگر برای کسب عنوان قهرمانی دارد؛ جام حذفی در واقع آخرین فرصت برای بالا بردن جام قهرمانی در طول رقابت‌های این فصل است! فرصتی که بی‌شک ساپینتو نمی‌خواهد آن را از دست بدهد، خصوصاً که احتمال رویارویی با قهرمان لیگ در فینال را هم دارد. مصافی که بی‌تردید می‌تواند جدالی انتقامی باشد. البته به شرط آنکه امروز استقلال و فردا پرسپولیس بتوانند از نیمه‌نهایی به سلامت عبور کنند که در آن صورت شاهد یک دربی حساس، جذاب و دیدنی در فینال جام حذفی خواهیم بود. جدالی که دیگر تساوی در آن معنا ندارد.
نساجی همین چند روز قبل بود که رقابت‌های لیگ را با قبول شکستی پرگل (۴ بر صفر) مقابل پرسپولیس به پایان برد، آن‌هم در خانه و مقابل دیدگان هواداران خودی. با این وجود برخلاف آخرین مصاف لیگ، نساجی در بازی با استقلال انگیزه زیادی برای کسب برد دارد، چراکه برتری در این میدان پای نماینده قائمشهر را به فینال باز می‌کند. مرحله‌ای که نساجی تجربه حضور در آن را دارد. استقلال، اما درست برخلاف حریف مازندرانی خود لیگ را با بردی پرگل، آن‌هم برابر تراکتور به پایان برد و حالا با تمام وجود آماده نبردی سنگین با حریف شمالی خود در نیمه‌نهایی جام حذفی است. دیداری حساس که فینالیست شدن آبی‌پوشان را در پی دارد اگر همانند بازی با سرخپوشان تبریزی به برد ختم شود.
ساپینتو بعد از قبول شکست در دربی، جام قهرمانی لیگ را هم از دست داد و حالا تنها رقابت‌های حذفی برایش باقی مانده است! این مهم بی‌تردید انگیزه مرد پرتغالی را برای برتری برابر نساجی بالا می‌برد، اما به همان اندازه می‌تواند حساسیت ایجاد و کار را برای آبی‌پوشان حتی در آزادی سخت کند. با این حال بعد از برد ۷ بر یک مقابل تراکتور، ساپینتو و شاگردانش مهیای صعود به فینال هستند.
بی‌شک نساجی آن تیم قدری نیست که فصل گذشته به عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها دست یافت. سکان هدایت این تیم در ابتدای فصل به مطهری سپرده شد، اما امروز انرخوس اسپانیایی آن را در اختیار دارد. مردی که مدعی بود می‌خواهد برای حفظ روح فوتبال پرسپولیس را شکست دهد، اما شکست سنگینی را مقابل صدرنشین لیگ متحمل شد تا جام قهرمانی به شاگردان یحیی برسد. با این وجود نساجی و به‌خصوص علیرضا حقیقی انگیزه زیادی برای کسب برتری در این میدان دارند، خصوصاً که گلر سابق سرخپوشان بعد از نمایشی که مقابل پرسپولیس داشت به شدت مورد انتقاد و حتی قضاوت قرار گرفت و حالا مصاف با استقلال بهترین فرصت برای اعاده حیثیت است و بی‌تردید گلر نساجی به سادگی این فرصت طلایی را از دست نخواهد داد.
تراکتور، ملوان و همچنین پارس جنوبی تیم‌هایی بودند که استقلال برای رسیدن به نیمه‌نهایی از سد آن‌ها گذشته و حالا قبول شکست برابر نساجی، بی‌تردید چیزی نیست که هوادار این تیم انتظارش را داشته باشد. با این حال شاگردان انرخوس هم حریف دست و پابسته‌ای نیستند، حتی در آزادی. این تیم نه فقط تیم دسته اولی فجر شهید سپاسی که دو تیم لیگ برتری پیکان و آلومینیوم اراک را شکست داده تا یک پای نیمه‌نهایی باشد و دست‌کم گرفتن آن بی‌شک آخرین فرصت استقلال برای بالا بردن جام قهرمانی در این فصل را از بین می‌برد، اما با توجه به خط دفاع ضعیف نساجی، تمرکز روی یک بازی هجومی می‌تواند آبی‌پوشان را به فینال برساند، چرا که استقلال با ۵۲ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و این بهترین ابزار برای برتری در مصاف حساس امروز در آزادی است. برتری که می‌تواند استقلال و هوادارانش را به بالا بردن جام در رقابت‌های حذفی امیدوار کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار