کد خبر: 1158878
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
مدیر پیشین شبکه مستند به عنوان داور جشنواره بین المللی فیلم مستند «فراتر از مرزهای یونان» انتخاب شد.
 امیر تاجیک درباره این جشنواره توضیح داد: جشنواره بین المللی فیلم مستند Beyond the Borders با میزبانی یونان برگزار می‌شود و در آن آثار مختلفی از نقاط گوناگون دنیا حضور دارند. البته عمدتا شرکت کنندگان از کشورهای اروپایی هستند.

وی با بیان اینکه این جشنواره رو به رشد است، افزود: تاکید جشنواره مستند یونان بر تاریخ و ثبت مستند وقایع تاریخی است و چیزی که به عنوان داور نظر من را جلب کرد، حجم آثاری بود که فیلمسازان اوکراینی از تحولات اخیر به این جشنواره ارسال کرده بودند‌.

تاجیک یادآور شد: فیلم‌هایی از کشورهای مختلف آسیا، اروپا، غرب آسیا و چند اثر از آمریکا به عنوان نمایندگان کشورشان در این مدیوم بین المللی حضور دارند؛ اگرچه هیچوقت نباید نگاهمان معطوف به جشنواره‌های بین المللی باشد اما حضور در این جشنواره‌ها یکی از اقداماتی است که فیلمسازان هر کشور می‌توانند برای معرفی فرهنگ و تاریخ وطن خود و دستاوردهای آن انجام دهند.

این مستندساز در پایان گفت: سینمای مستند ایران در سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی داشته و آثار گوناگونی در جشنواره‌ها از سوی فیلمسازان ایرانی ارائه شده است. امیدوارم در سال آینده نیز آثار مختلفی با تکیه بر تاریخ و فرهنگ کشورمان از هنرمندان ایرانی در این جشنواره داشته باشیم و آثار مستند ایرانی نیز در این رویداد معرفی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار