کد خبر: 1158772
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: شورای اسلامی شهر به بخش تاریخی توس، در بودجه سال جاری شهرداری، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.
سیده سمیه ناصری

مجید طهوریان‌عسکری اظهارداشت: تعاملات مدیریت شهری مشهد مقدس و میراث فرهنگی، هرروز درحال تقویت شدن است.

وی گفت: در سایه این تعاملات قوی و ارتباطات سازنده، قطعا چشم‌انداز موفقی را در آینده شاهد خواهیم بود؛ وزارت میراث فرهنگی نیز رویکرد حمایتی نسبت به شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد مقدس دارد که امیدبخش است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: امیدواریم این تعاملات پیوسته تعمیق پیدا کند چراکه رویکرد شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، تقویت همکاری‌های بین‌بخشی است.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر به بخش تاریخی توس، در بودجه سال جاری شهرداری، 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده، تصریح کرد: این اعتبار صرف پروژه‌هایی چون پردیس، پل کشف‌، بوم‌پارک کشف و ... می‌شود.

وی گفت: امیدواریم مسائل مردم و ساکنان بومی خطه توس نیز هرچه زودتر حل و فصل شود و در پایان دوره ششم هیچ معبر و شریان درجه یک خاکی در این محدوده نداشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تهیه نقشه گردشگری منطقه تاریخی فرهنگی توس را اقدام مناسبی از سوی شهرداری مشهد دانست.

سیدجواد موسوی افزود: هر اقدامی که موجب اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم از جاذبه‌های میراثی و گردشگری شود، ارزشمند است؛ اگر این اقدامات به صورت هوشمند و نرم‌افزاری باشد نیز اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

وی گفت: نقشه‌های گردشگری موجب می‌شود که افراد پیش از سفر، اطلاعات لازم را دریافت کنند و با جاذبه‌های مقصد خود آشنا شوند.

موسوی تهیه نقشه گردشگری منطقه تاریخی فرهنگی توس را اقدام مناسبی از سوی شهرداری مشهد دانست.

موسوی در ادامه صحبت‌های خود به مراسم گرامیداشت دهه حماسه ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: تصمیم‌گیری کارگروه حکیم توس و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی منتج به این رویداد 10 روزه شد.

وی گفت: برگزاری این مراسم، فرصت ارزشمندی را برای عموم شهروندن مشهدی، از جمله ساکنان بومی توس فراهم آورد و شایسته تقدیر است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز اظهارداشت:این نقشه به منظور معرفی بیش از پیش جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این محدوده، همچون بقعه هارونیه، مقبره‌الشعرا، کهندژ و ... به همت معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس تهیه شد.

سیدجلیل بامشکی، گفت: البته، در کنار این نقشه، 7 نقشه گردشگری دیگر اعم از نقشه غذا، موزه‌ها و ... نیز در دستورکار این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: تهیه نقشه گردشگری منطقه فرهنگی تاریخی توس چندماه زمان برده و در دو نقطه منطقه تاریخی توس و همچنین سطح شهر از جمله بوستان کوهسنگی و اطراف حرم مطهر رضوی، جانمایی و نصب شده است.

بامشکی تصریح کرد: کیوآر کدی نیز تعبیه شده که استفاده‌کنندگان می‌توانند از طریق آن به سایت «میزبان» متصل شوند و همه نیازمندی‌های سفر و معرفی نقاط گردشگری، تاریخی و زیارتی را داشته باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار