کد خبر: 1157927
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش:
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: دیپلماسی دفاعی کشورمان مبتنی بر صلح پایدار و عدم سلطه پذیری و سلطه گری است و نیروی دریایی بدنبال تحقق این دیپلماسی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، امیر دریاداردوم قادر وظیفه صبح جمعه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پس از ۶۵ هزارکیلومتر دریانوردی و سفر به دور کره زمین به کشورمان بازگشته است، افزود: این ناوگروه متشکل از ناو بندر جمهوری اسلامی ایران مَکران و ناو شکن کاملاً ایرانی دنا است که اوایل مهر ماه سال گذشته سفر دریایی خود را از بندرعباس آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این ناوگروه تاکنون ۲۳۳ روز سفر دریایی داشته است، تصریح کرد: این مأموریت دریایی با هدف تحقق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریای ارتش و لزوم حضور در آب‌های بین المللی برای نمایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.

فرمانده منطقه یکم نداجا با اشاره به اینکه در تاریخ دریانوردی کشورمان برای اولین بار است که دور کره زمین را طی کرده‌ایم، اضافه کرد: موفقیت در این مأموریت نتیجه تلاش نیرو‌های متخصص و آموزش دیده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ناوشکن دنا کاملاً ایرانی است که هشت ماه حضور مستمر و بدون اتکا به دیگران داشته است، عنوان کرد: ناو بندر مکران نیز نقش پشتیبانی در این ناوگروه داشته به طوری که همه نیاز‌ها و امکانات لازم را تأمین می‌کرد و حتی یک بیمارستان با کادر متخصص و بانک خون همراه داشت و یک مورد جراحی موفقیت آمیز آپاندیس نیز در این ناوگروه داشتند.

امیر وظیفه با اشاره به اینکه مهمترین زیرساخت نیروی دریایی ارتش، نیروی انسانی است که به لطف خدا ما دارای نیروی انسانی ولایت مدار، ارزشی و دارای تخصص و مهارت هستیم، اضافه کرد: این ناوگروه اقیانوس هند، آرام که البته برخلاف اسمش بسیار ناآرام است و اقیانوس اطلس را طی کرد و با توجه به استفاده از نرم افزار ایرانی هوشمند پیش بینی شرایط جوی و دریایی مشکل در طول دریانوردی نداشت به طوری که چهار بار از خط استوا عبور کردند با وجود اینکه برخی از کارشناسان می‌گفتند که سفرناوشکن‌های سنگین به اقیانوس‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

وی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری، دیپلماسی دفاعی کشورمان مبتنی بر صلح پایدار و عدم سلطه پذیری و سلطه گری است و نیروی دریایی بدنبال تحقق این دیپلماسی است که موجب بازدارندگی و صلح پایدار با حضور در آب‌های بین‌المللی است.

فرمانده منطقه یکم نداجا با اشاره به اینکه امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرز جغرافیایی ندارد، افزود: امروز امت اسلامی در سراسر جهان خوشحال است که ایران عزت و اقتدار امت اسلامی را در عرصه جهان نشان داده است و همچنین به کشور‌های جهان نیز نشان داده شد که ایران قدرتمند است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر