کد خبر: 1157583
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
همزمان با هفته میراث فرهنگی
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه قالی بلوچ با عنوان هزار نقش خاطره‌ انگیز در نگارخانه موزه بزرگ خراسان هم‌زمان با هفته میراث فرهنگی افتتاح شد.

زهره‌وندی امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1402 با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه ۸۰ اثر قالیچه بلوچ خراسان که در نواحی قائن، بیرجند، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، خواف و سرخس بافته شده به نمایش گذاشته شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: نقش مایه‌های این نمایشگاه بیشتر از طرح‌های یعقوب خانی، علی اکبرخانی، سالار خانی، کلاه درازی، کشمیری، گاوبرج، ماهی درهم صد محمدخانی، چشمه گل و آینه گل است.

زهره‌وندی با بیان این‌که پیش از این این مجموعه ارزشمند در سال ۹۸ در فرهنگستان هنر تهران به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: این نمایشگاه و این مجموعه برای اولین بار به همت مجموعه دار محمد کریم کاظمی قرایی در خراسان به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با دعوت از شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه هزار نقش خاطره انگیز قالیچه بلوچ از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری تا اول خرداد ماه برای بازدید عموم در محل موزه بزرگ خراسان دایر است.

موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد قرار دارد و همه روزه از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار