کد خبر: 1157514
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
وزیرکشور در جمع استانداران عنوان کرد
وزیر کشور با بیان اینکه زنگ شروع فعالیت‌های مربوط به برگزاری انتخابات یازدهم اسفند را زده‌ایم، گفت: افق ما مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم است و همه برنامه‌ها باید بر همین اساس تنظیم شود.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی عصر دو‌شنبه در جمع استانداران سراسر کشور، مهم‌ترین موضوع امسال را برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه عنوان کرد و افزود: دشمنان از مدت‌ها قبل تلاش می‌کنند تا با ناکارآمد نشان دادن دولت و مجلس، مردم را ناامید کرده تا مشارکت در انتخابات کم شود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه تورم در کشور وجود دارد، ولی همه مسائل ما فقط تورم نیست و دشمن به دنبال بزرگ کردن این مشکل است، تأکید کرد: با توجه به اقدامات بزرگی که در دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه انجام شده است، چنین اقدامی از سوی دشمنان جفای بزرگی در حق دولت و مجلس است. وحیدی به برخی تلاش‌های آتی دشمنان در این خصوص و با هدف انجام عملیات روانی در داخل اشاره کرد و گفت: همه باید این اقدامات و تحرکات دشمنان را به خوبی رصد کرده و بشناسیم تا بتوانیم با قدرت در صحنه حضور داشته باشیم.
رهبر معظم انقلاب، ۱۵ فروردین ماه در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام با ایشان، در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تصریح کردند: «این انتخابات خیلی مهم است. انتخابات می‌تواند مظهر قوت ملی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان می‌دهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولان را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان می‌دهد. هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزار‌های مهم قوتِ کشور همین انتخابات است. مسئولانی که مرتبط هستند از همین حالا - البته می‌دانم که دنبال کرده‌اند - راهبرد مشارکت را، راهبرد امنیت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را، راهبرد رقابت انتخابات را مشخص کنند؛ انتخابات خوبِ سالمِ با مشارکت بالایی ان‌شاء‌الله در آخر سال داشته باشیم.»
خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها وظیفه ذاتی دولت
وزیر کشور در ادامه ارائه خدمات به مردم، رسیدگی و حل مشکلات آنان را وظیفه ذاتی همه مسئولان به خصوص مقام‌های استانی و محلی خواند و تصریح کرد: در این راستا لازم است تا استانداری‌ها و بخش‌های تابعه با برنامه ریزی گسترده‌تر وارد عمل شوند تا مشکلات مردم در اسرع وقت حل شود. وحیدی مؤلفه امنیت، سلامت و رقابت را با توجه به بیانات مقام معظم رهبری از دیگر امور مرتبط با انتخابات پیش رو ذکر کرد و افزود: استانداران باید برای این بخش‌ها نیز برنامه ریزی‌های لازم را با انتخاب افراد معتمد در هیئت اجرایی انجام دهند و در عین حال بی طرفی خود را حفظ کنند. وی بر ضرورت نظارت استانداران بر امور اداری، اجرا و شمارش آرای انتخابات تأکید کرد و افزود: علاوه بر تلاش‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات لازم است امور اداری انتخابات نیز به بهترین شکل انجام شود.
سرعت تغییر مدیران میانی کند است
وزیر کشور همچنین در گفت‌وگویی با مهر در خصوص تغییر مدیران میانی گفته: به دستگاه‌های ملی و استانی تأکید شده است که در خصوص کاهش به کارگیری مدیران میانی به جا مانده از دولت قبلی تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وحیدی افزود: به‌رغم روی کار آمدن دولت سیزدهم در برخی از بخش‌های کشور، در کاهش استفاده از مدیران و مسئولین میانی دولت قبل و نیز تغییرات و جابه‌جایی‌های صورت پذیرفته، سرعت‌مان کند است و متأسفانه استقرار مسئولین دولت سیزدهم در برخی نقاط با سرعت خوبی پیش نرفته است. به دستگاه‌های ملی و استانی تأکید شده است که در خصوص کاهش به کارگیری مدیران میانی به جا مانده از دولت قبلی تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وزیر کشور همچنین با تأکید بر ضرورت پرهیز از دوقطبی‌سازی در جامعه، اظهار داشت: قطعاً یکی از تلاش‌های دشمن این است که در کشور دو قطبی‌های کاذب ایجاد کند و اجازه حرکت یکپارچه ملی را به ما ندهد. وحیدی ادامه داد: بیش از هر زمان دیگری برای انجام حرکت‌های بزرگ در کشور، نیازمند وحدت و انسجام میان اقشار مختلف جامعه از سلایق مختلف، هستیم. وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد فضای دوقطبی در جامعه تصریح کرد: بخش عمده‌ای از تلاش‌هایی که برای دوقطبی‌سازی در کشور صورت می‌گیرد از طریق هدایت‌های دشمنان است، ولی متأسفانه در داخل هم با برخی بدسلیقگی‌ها مواجه می‌شویم. مهم این است که کشور باید یکپارچه باشد و از دوقطبی‌گرایی پرهیز شود، چراکه مانع پیشرفت است و باید متحد به سوی اهداف بلند انقلاب و کشور گام برداریم تا مشکلات پیش راه پیشرفت ملت برداشته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار