کد خبر: 1156782
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
وزیر کشور ترکیه با بیان اینکه واشنگتن در حال دخالت در انتخابات پیش روی این کشور است، گفت که رئیس جمهور آمریکا شخصا دستور دخالت را داده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق، در ادامه انتقادات و حملات لفظی «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه به آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور، سویلو امروز (جمعه) از دخالت واشنگتن در این انتخابات صحبت کرد.

سویلو در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان ترک»، گفت: «آمریکا در انتخابات [ترکیه] دخالت می‌کند. همه در این کشور همین الان هم این موضوع را می‌دانند، این را خود رئیس جمهور آمریکا هم به زبان آورده است. حملاتی که به محرم اینچه شد معلوم است از کجا نشأت گرفتند».

وی با بیان اینکه آمریکا پشت حملات و انتقادات علیه اینچه قرار دارد که در نهایت منجر به کناره‌گیری او از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شد، توضیح داد: «در روزهای اخیر آقای بایدن افراد خود را در ترکیه فعال کرده است».

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: «آمریکا از همان ابتدا دخالت در انتخابات [ترکیه] را شروع کرد. بایدن گفت گفت که نتوانستند این کار را با کودتای ۲۰۱۶ انجام دهند، پس این بار همان کار را با انتخابات انجام می‌دهیم، نه کودتا».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این مصاحبه تلویزیونی، سویلو با بیان اینکه آمریکا نمی‌خواهد «رجب طیب اردوغان» بار دیگر به عنوان رئیس جمهور ترکیه برگزیده شود، اظهار داشت: «واشنگتن می‌خواهد کمال قلیچدار اوغلو را جایگزین کند، همان کسی که آمریکایی‌ها می‌خواهند رأی‌های اینچه را تصاحب کند».

وی همچنین افزود: «کسانی که از برخی راهبردهای ما خوششان نمی‌آید، در حال تغییر موضع هستند. سازمان تروریستی فِتو (جنبش فتح‌الله گولن)، هنوز فعال است. در مسیر انتخابات ریاست جمهوری هم عملیاتی را علیه نامزد [حزب عدالت توسعه] در جریان است».

وزیر کشور ترکیه پیش از این نیز ضمن بی‌اهمیت دانستن اظهارات بایدن، گفته بود که در دوران زمام‌داری اردوغان، واشنگتن نفوذ خود بر آنکارا را از دست داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار