کد خبر: 1156706
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
حجت الاسلام حاج علی اکبری در نماز جمعه تهران:
خطیب نمازجمعه تهران گفت: ائمه جمعه باید مراقب خطبه‌ها و اظهارنظرها باشند، نمایندگان و مسئولان دولت در تریبون‌ها حرف‌هایشان مراقب باشند چراکه جامعه ظرفیت ابتلا به حواشی را ندارد.

به گزارش گروه جوان آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته(22 اردیبهشت) به بازگشایی نمایشگاه کتاب و استقبال گسترده مردم از این رویداد، گفت: این فرصتی ارزشمند است که غیر از ارائه آثار جدیدی، در فضای فرهنگ عمومی یه اعلان عمومی برای توجه به کتاب و کتابخوانی است و به تعبیر رهبر عزیز انقلاب، اسلام پرچم دار کتاب و کتابخوانی است و کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و امیدواریم این هدف که با آن فاصله زیادی داریم، با همکاری بخش‌های مختلف در دسترس قرار گیرد.

وی افزود: ما در ماه شوال از ماه رمضان چندان فاصله نگرفتیم و ماه شوال، ماه بذرقه رمضان است و انسان باید به سرمایه عظیم ماه رمضان توجه داشته باشد که نصیب شخص و امت اسلامی شده است. در دهه پایانی رمضان اتفاقات بزرگی رخ داد و در مجموع ماه رمضان سرشار از معنویت را پشت سر گذاشتیم. در ده آخر سه اتفاق بزرگ کنار هم قرار گرفت؛ یکی حضور شورانگیز و معنوی مردم در شب‌های قدر بود و لیالی قدر با ترکیب جمعیتی عمومی و متنوع بسیار گسترده برگزار شد و جلوه ویژه‌ای امسال در گلزارهای شهدا و بهشت زهرا داشت.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه روز قدس امسال در یوم القدر قرار گرفته بود که از نظر حضور مردم کم‌نظیر بود و اگر شب قدر پیام معنویت داشت، روز قدس در یوم ‌القدر پیام دفاع یکپارچه امت ما از مظلومان فلسطینی را همراه داشت و این ترکیب دیانت و سیاست را می‌شد در میدان مشاهده کرد، اظهار داشت: روز عید فطر نیز در حضور ده‌ها میلیونی در نمازهای عید سعید فطر حکایت تفاوت محسوس با سالهای قبل داشت و در تهران با امامت امام المسلمین برگزار شد که جمعیت صدها هزار نفری تشکیل شده بود و برآوردها بیش از هفتصد هزار جمعیت حضور داشتند. 

امام جمعه تهران ادامه داد: اینها حکایت از نورانیت و معنویت مردم ام دارد و نشان‌دهنده عمق بصیرت انقلابی مردم ما دارد. باید برای این نعمت شاکر و قدردان باشیم. این تصرف بقیه الله الاعظم در دل‌های مومنین است؛ امیدواریم هم قدر بدانیم و هم برگزارکنندگان نماز عید فطر به ویژه در تهران از حالا باید به فکر باشند که مقدمات و زیرساخت‌ها فراهم شود؛ عده زیادی به نماز نرسیدند و نیاز به تلاش بیشتر است و عذرخواهی عملی از کسانی که به این فیض بزرگ نرسیدند این است که مقدمات برای سال بعد از حالا فراهم شود. 

وی با اشاره به اینکه در نماز عید فطر، حکمت رهبری جلوه مجددی داشت و ایشان راهبردهای پیش روی امت را به زیبایی طراحی کردند و همان چیزی است که امروز نیازمندیم، گفت: در طرف دیگر مسئله همکاری و هم افزایی ملی با تاکید بر مسئولان است که این همانجایی است که دشمن سرمایه‌گذاری کرده است تا شقاق و نفاق درونی ایجاد کند. مسئله سوم تمرکز جمعی بر حل مسائل کشور پرهیز از حاشیه سازی‌ها بر مدار اتحاد ملی و انسجام گسترده بود. 

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: در شرایطی که اعتماد عمومی نیاز به تقویت دارد، اتفاقاتی را در گوشه و کنار مشاهده می‌کنیم. ائمه جمعه باید مراقب خطبه‌ها و اظهارنظرها باشند، نمایندگان و مسئولان دولت در تریبون‌ها مراقب باشند. جامعه ظرفیت ابتلا به حواشی را ندارد و همه باید مصمم پای ساخت میهن اسلامی باشند و حل مسئله هم دو عنوان برجسته آن در شهار سال اعلام شد. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مهار تورم و رونق تولید که امسال پیش روی ما قرار گرفته وقتی همه متحد باشند، اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: یکی از نکات قابل تاکید در این ماجرا، مسئله گرانی‌هاست که به تعبیر امام صادق(ع)، گرانی‌ها حال مردم را بد می‌کند و به اخلاق مردم آسیب می‌زند؛ مسئله مسکن و اجاره بها جزو ابتلائاتی است که بخش مهمی از مردم درگیر آنند. در تهران که شرایط سخت‌تر است، حوالی 50 درصد افزایش بها داشته که نیازمند مراقبت ویژه است. 

وی متذکر شد: حساسیت مسکن در سبد خانوار، آرامش کل خانواده را می‌تواند مختل کند و تابعی شده از قیمت زمین و مسکن و تبدیل یک کالای زیستی به یک کالای دلالی که در نتیجه شاهد فوران بی حساب و کتاب قیمت‌ها هستیم که کمر مستاجرها را می‌شکند؛ این مسئله وقتی که با آشفتگی قیمت، فقدان نظارت و بی انصافی و عدم بسته‌های حمایتی همراه شود، می‌بینید که چه داستانی درست می‌کند. 

حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیازمند یک نسخه درمانی فوری هستیم که این مسئله را تا حد زیادی مدیریت کند. مردم و نهادهای حمایتی نیز دست به دست هم دهند که از این مسئله دشوار عبور کنیم و این نیاز به عمل به راهبردهای رهبری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار