کد خبر: 1155894
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از برگزاری دوره آموزشی «تکالیف قانونی شرکت های دولتی در قانون بودجه سال 1402» ویژه مدیران عامل، مدیران مالی و ذی حسابان شرکت های دولتی استان در این شرکت خبر داد.

حسن افتخاری روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه امسال در همایش آموزشی «تکالیف قانونی شرکت های دولتی در قانون بودجه سال 1402» که با حضور حجت الاسلام و المسلمین فتوحی رییس منطقه 2 سازمان بازرسی کشور و مدیران عامل و مدیران مالی و ذی حسابان شرکت های دولتی استان  به میزبانی شرکت گاز خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: مدیران دولتی، دستگاههای نظارتی و در راس آن سازمان بازرسی بعنوان مسئول شورای هماهنگی دستگاههای نظارتی را همواره در کنار خود می بینند.

وی افزود: برگزاری این دوره آموزشی در ابتدای سال و تبیین وظایف دستگاههای دولتی و باید و نبایدهای قانونی، موجب تسهیل و تسریع در انجام تکالیف قانونی شرکت های دولتی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: یکی از وظایف دستگاههای نظارتی پیشگیری از وقوع تخلف و مقابله با فساد است و همانگونه که مدیران در مسیر خدمت و انجام برنامه های مصوب، دستگاه های نظارتی را در کنار خود می بینند در مسیر برخورد با فساد که خط قرمز نظام اسلامی و برنامه های ابلاغی دولت محترم است نیز در کنار دستگاه های نظارتی هستند. مدیران دولتی این مهم را وظیفه خود می دانند و در راستای مبارزه با فساد که همواره مورد تاکید ریاست جمهوری و رییس قوه قضایه است به وظایف خود عمل می نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین فتوحی رییس منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل خراسان رضوی هم در این همایش با قدردانی از میزبانی شرکت گاز استان اظهار کرد: قانون بودجه یکی از موثرترین و مهمترین قوانینی است که تکالیف دستگاههای دولتی را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی تصریح کرد: بودجه  قانونی است که در کل سال جریان دارد و اجرای آن به توسعه کشور کمک می کند.

رییس منطقه 2 سازمان بازرسی کشور هدف از اجرای این همایش آموزشی را آشنایی مدیران دولتی و مدیران موثر در اجرای آن دانست و افزود: این همایش به مشابه ریل گذاری سالانه برای نحوه تامین، تخصیص و هزینه کرد است که اگر درست انجام شود چرخ تولید را می چرخاند.

بازرس کل خراسان رضوی گفت: هرگونه انحراف در جذب، بکارگیری و آموزش نیروی انسانی و تامین و هزینه اعتبارت مسیر توسعه را تغییر می دهد. متاسفانه بخش قابل توجهی از انحرافات ناشی از عدم آگاهی از قوانین است. این موضوع اهمیت برنامه‌های آموزشی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ورود دستگاههای نظارتی موجب تقویت و افزایش دقت مدیران در تصمیم گیری باشد اتفاق خوبی است؛ ولی اگر کاهش ریسک و ترک فعل را به دنبال داشته باشد اتفاق نامبارک و بدی است.

در این دوره آموزشی دکتر نفیسی فر عضو گروه بررسی تنقیح گزارش های منطقه 2 سازمان بازرسی کل کشور به ارائه نکات آموزشی در حوزه قانون بودجه سال 1402 پرداخت.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار