کد خبر: 1155844
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی رویکرد یگان حفاظت این آستان را، اقتدار توأم با رأفت و عطوفت امام رضایی توصیف کرد و گفت: آنچه در حوزه یگان حفاظت مد نظر است، تلاش برای حفاظت بهتر از موقوفات حضرت رضا علیه‌السلام به منظور بهره‌وری بیشتر و تامین منابع لازم برای خدمت‌رسانی بیشتر به زائران و مجاوران است و در کنار آن، برقراری سه مولفه نظم، آرامش و امنیت در همه مجموعه‌های متعلق به آستان قدس، به ویژه در حرم مطهر امام هشتم علیه السلام مورد توجه ویژه قرار دارد.

مالک رحمتی در مراسم معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت آستان قدس رضوی که با حضور سردار تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، این یگان را یکی از بخش‌های مهم خدمت‌رسانی در آستان قدس برشمرد و با تقدیر از خادمان این عرصه، نقش آن‌ها را در حفاظت از موقوفات، کمک به تامین منابع مالی خدمت‌رسانی به زائر و مجاور و همچنین تحقق زیارت متعالی در بستر امن و آرام، بسیار مهم دانست.

 

سه مطالبه تولیت آستان قدس رضوی از یگان حفاظت آستان؛ نظم، آرامش و امنیت پایدار

رحمتی با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر ارائه بهترین و دقیق‌ترین خدمات در این حوزه تصریح کرد: تولیت معزز آستان قدس رضوی، سه مطالبه جدی از یگان حفاظت دارد که اولین آن، ایجاد نظم حداکثری در تمامی بخش‌های ذیل آستان قدس رضوی است.

وی افزود: بر این اساس بایستی واحدهای زیرمجموعه آستان قدس با همکاری یگان حفاظت این آستان، الگوی رعایت نظم و ارائه خدمت باشند، کما اینکه تاکنون نیز اقداماتی خوبی برای تحقق این امر شده اما باید برای ارتقای آن تلاش بیشتری کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دومین مطالبه تولیت معزز از یگان حفاظت، به طور خاص مربوط به حوزه حرم مطهر رضوی است که باید آرامش لازم برای زیارت متعالی زائران حضرت رضا علیه‌السلام را فراهم کرد تا با آسودگی خاطر، از این فضای معنوی، زائران و مجاوران، بهره بیشتری ببرند.

وی تصریح کرد: عاشقان و دلدادگان حضرت در حین ورود به این صحن و سرای بارگاه منور رضوی، نشاط معنوی و آرامش خاطر پیدا می‌کنند، از همین رو یکی از ماموریت‌های یگان حفاظت، تثبیت، حفظ و گسترش فضای آرامش در جغرافیای حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام همراه با اقدامات پیشگیرانه است تا انشاءالله با مجاهدت‌های شما در حوزه پیشگیری، زائران عزیز پس از تشرف و زیارت، بدون مواجهه با مشکلات احتمالی، مشهد مقدس را با دستی پر و کوله باری از معنویت به سوی مقصد خود ترک کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، تامین امنیت اماکن متبرکه حرم مطهر برای جلوگیری از وقوع هرگونه تهدید نسبت به زائران و مجاوران امام رضا علیه‌السلام را سومین مطالبه تولیت این آستان ملکوتی برشمرد و پشتیبانی آستان قدس برای تحقق این هدف را، در سطح حداکثری اعلام کرد.

وی افزود: تحقق این سه وظیفه مهم؛ برقراری نظم، آرامش و امنیت پایدار، نیازمند تعامل و همکاری تمامی دستگاهها و نهادهای امنیت ساز در این مجموعه مقدس است که تاکنون با این هم افزایی ها شاهد برگزاری بهترین برنامه ها در نوروز امسال و ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت‌های ویژه بودیم که از همه عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم .

 

اهمیت حفاظت از موقوفات برای توسعه خدمت‌رسانی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به حوزه مهم حفاظت از املاک و اراضی موقوفه آستان قدس رضوی نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم ترین حوزه‌های ماموریتی یگان حفاظت آستان قدس، حراست، حفاظت و صیانت از موقوفاتی است که ارادتمندان اهل بیت علیه السلام، آنها را وقف امام هشتم علیه السلام کرده‌اند.

رحمتی افزود: علاوه بر مسئولیت شرعی حفاظت از این موقوفات، موضوع مهم، وابستگی درآمدی آستان قدس رضوی به عواید این موقوفات است، چرا که بخش عمده منابع درآمدی خدمت‌رسانی به زائر و مجاور از محل موقوفات و نذورات تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت آستان قدس رضوی در این حوزه نیز باید همان رویکرد اقتدار همراه با رأفت امام رضایی را مدنظر داشته باشد و کارکنان این حوزه بدانند که با خدمت شایسته خود، در توسعه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران سهیم خواهند بود.

تلاش برای برخورد قانونی توأم با عطوفت اسلامی با متصرفان املاک و اراضی موقوفه، توصیه دیگر قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به کارکنان یگان حفاظت آستان قدس رضوی بود.

رحمتی دغدغه‌مندی و حساسیت در حفظ این امانت‌ها را عاملی موثر در افزایش سرمایه اجتماعی آستان و  ارتقا سطح اعتماد واقفان و کمک به ترویج فرهنگ وقف برشمرد.

 

نیازمند رویکردهای خلاقانه و نوآورانه با استفاده از دانش علمی روز

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به اهمیت اتخاذ رویکردهای خلاقانه و نوآورانه بر پایه بهره مندی از تکنولوژی های روز، در همه حوزه های عملکردی این آستان، از جمله یگان حفاظت نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد نوآوری، ابتکار، خلاقیت، تعامل با دستگاه‌های متولی و استفاده از نظرات نخبگان باید بیش از گذشته در یگان حفاظت آستان قدس رضوی مدنظر باشد تا بتوانیم خدمتگزارانی شایسته‌تر برای زائران و مجاوران رضوی باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خدمت در بارگاه منور رضوی، هم عشق و هم توفیق می‌خواهد اظهار کرد: ما در مشهد مقدس، علاوه بر مجاوران، خادم بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و بیش از سه میلیون زائر خارجی هستیم و به همه زائران، با هر دین و آیین، که به عشق امام رضا(ع) به این شهر سفر می‌کنند، خدمت می‌کنیم.

سردار تقوی افزود: آستان قدس رضوی با دیگر مراکز و مکان‌های عمومی، تفاوت دارد چرا که در این آستان و به ویژه در حرم مطهر، ما مسئول تامین امنیت و حراست از اموال عزیزانی هستیم که با همه وجود به زیارت آمده‌اند و نیازمند توجه و حمایت ویژه هستند.

تقویت تعاملات آستان قدس رضوی و فراجا و همچنین هم‌افزایی بیشتر با دیگر نهادهای متولی مرتبط، توصیه سردار تقوی به فرمانده جدید یگان حفاظت آستان قدس بود و تاکید کرد: همه ما خادمان فعال در حوزه خدمت به زائران و مجاوران رضوی باید قدردان این نعمت باشیم و برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی‌مان تلاش کنیم.

سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده فرمانده جدید یگان حفاظت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: در تمام طول خدمتم تا به امروز، سعی کرده‌ام عملکردم به نحوی باشد که مورد رضای خدا و امام رضا(ع) باشد و اکنون که توفیق خدمت در این آستان مقدس نصیبم شده است، به این خادمی افتخار و احساس مسئولیت بیشتری می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید در راستای امنیت، آرامش و نظم زائران در محدوده حرم مطهر و همچنین حفظ و صیانت از موقوفات  آستان قدس رضوی تلاش کنیم که تحقق این مهم، نیازمند تعامل و همکاری است و امیدواریم خود امام رضا علیه‌السلام هم ما را در انجام این ماموریت یاری کنند.

در این مراسم، سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده با دریافت حکم انتصاب از سوی سردار رادان، فرمانده فراجا، که توسط فرمانده انتظامی خراسان رضوی به او اهدا شد، به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت آستان قدس رضوی منصوب شد. همچنین حکم مسئولیت سرهنگ حسینعلی‌زاده در آستان قدس رضوی از سوی قائم مقام تولیت آستان به او ابلاغ شد.

سرهنگ حسینعلی زاده دارای 28 سال سابقه خدمت در نیروی انتظامی استان خراسان رضوی است که در کارنامه فعالیت خود، مسئولیت‌هایی همچون فرمانده انتظامی شهرستان‌های تربت جام، خواف و نیشابور را بر عهده داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار