کد خبر: 1155678
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
در شهر زنجان هشت محله هدف بازآفرینی شهری و سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که این تعداد جزو محدوده شهری زنجان بوده و خارج از محدوده نیستند و در طرح تفصیلی به طور قطع دیده خواهند شد.

اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه هشت محله هدف بازآفرینی شهری در زنجان وجود دارد، گفت: کوی فلسطین یکی از این سکونتگاه‌های غیررسمی محسوب می‌شود و جابه‌جایی ساکنان این منطقه در سه سطح بررسی شده است.
وی به سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان در سال گذشته و دستور ایشان نسبت به جابه جایی ساکنان منطقه کوی فلسطین اشاره کرد و ادامه داد: در راستای تحقق دستور رئیس‌جمهور برای اسکان اهالی منطقه کوی فلسطین در مناطق بهتر، کار‌های اولیه، پایش و تعداد خانوار‌ها و مسائل اجتماعی انجام گرفته و براساس اولویت و پیشرفت پروژه‌ها جابه‌جایی صورت می‌گیرد.
اسماعیلی تأکید کرد: آخرین بازنگری طرح تفصیلی شهر زنجان در سال ۸۸ انجام شده و برای شهر‌های بزرگ با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر ابتدا طرح جامع تهیه می‌کنیم و سپس طرح تفصیلی آن شهر تهیه می‌شود.
وی افزود: طرح جامع شهر زنجان سال ۱۴۰۰ انجام و سال گذشته ابلاغ شده و با هماهنگی صورت گرفته با شهردار شهر زنجان نقشه‌های پایه برای طرح تفصیلی، براساس طرح جامع در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان است که اگر نقشه‌ها آماده شود برای طرح تفصیلی استفاده خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت: هشت محله هدف بازآفرینی شهری جزو محدوده شهری زنجان بوده و در طرح تفصیلی شهر مدنظر هستند.
اسماعیلی تأکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در راستای اقدام‌های مشترک در این هشت سکونتگاه غیررسمی در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری، در کنار دستگاه‌های اجرایی که متولی تأمین سرانه‌های عمومی در این سکونتگاه‌ها هستند می‌باشد.
وی افزود: دراجرا و ساخت پروژه‌های مختلفی همچون کتابخانه، ورزشگاه، فضای سبز و پارک در محلات هدف در شهر زنجان در کنار شهرداری و دستگاه‌هایی اجرایی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار