کد خبر: 1154197
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
به همت شهرداری اصفهان:
اصفهان - نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا با حضور مدیران عامل سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور در اصفهان افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین اصفهان ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان باتاکید بر اینکه آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا در حالی افتتاح میشود که تنها پنج کشور در جهان چنین دستاوردی دارند اظهار داشت: در قانون مدیریت بحران کشور ۵۳ مخاطره قابل وقوع در کشور شناسایی شده است که ۴۲ مخاطره از آنها امکان وقوع در استان اصفهان را دارد.

منصور شیشه فروش تصریح کرد: از مخاطرات سیل، زلزله و خشکسالی به عنوان مهم‌ترین حوادث طبیعی و حریق به عنوان مهم‌ترین حادثه انسان‌ساز مشخص و در قانون دستگاه‌های موظف برای مدیریت آن تعیین شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان جانشین تهران در مدیریت بحران برای زلزله و استان معین هشت استان دیگر است که این نقش ممتاز اصفهان در کنترل و مدیریت حوادث را نشان می‌دهد.

شیشه‌فروش اظهار کرد: مجموعه اقدامات متنوعی در زمان‌های مختلف همچون سیل، زلزله و بارش برف در استان‌های معین توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان انجام گرفته، این کمک شامل تجهیزات و نیروی انسانی متخصص توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان بوده است.

وی از سازمان شهرداری‌های کشور چابک‌سازی نیروی متخصص، در اختیار گذاشتن امکانات متناسب با مأموریت‌ها و اقدامات برای آتش‌نشانی شهرداری اصفهان را خواستار شد و گفت: تقویت نیروی انسانی در سازمان‌های آتش‌نشانی، خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان فرسوده آتش‌نشانی از جمله درخواست‌های دیگر از سازمان شهرداری‌های کشور است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جاری بودن زاینده‌رود در این ایام ادامه داد: مطالبه اصلی مردم اصفهان و مسئولان از وزارت نیرو این است که رودخانه زاینده رود به عنوان شاهرگ حیاتی شهر استان به صورت دائمی احیا شود در واقع طرح احیای زاینده‌رود و اجرای حقابه‌های زیست‌محیطی کشاورزان و محیط زیست از جمله مهم‌ترین مطالبات اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: حضور چشمگیر و مؤثر نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در سیل خوزستان و اقصی نقاط کشور تنها بخشی از خدمات آتش‌نشانان این شهر است، از این‌رو تقویت نیروی انسانی، تجهیز و خرید تجهیزات خواسته اول و آخر ما است.

شهرام تنگستانی‌نژاد، نماینده دانشگاه اصفهان در آزمایشگاه حریق در آئین افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان اظهار کرد: وجود آزمایشگاه علت‌یابی حریق برای اصفهان یک ضرورت است، اگر این اقدام دیرتر انجام شود، با معضلاتی در زمینه آتش نشانی روبه‌رو خواهیم شد.

نماینده دانشگاه اصفهان در آزمایشگاه حریق با بیان اینکه فعالیت این آزمایشگاه در قالب ارسال شواهد به آزمایشگاه، تجزیه‌وتحلیل شواهد و کشف علل حریق است، تصریح کرد: سرعت جرایم باعث گستاخی مجرمان نیز شده است، در این راستا تشخیص سریع جرم در این آزمایشگاه منجر به پیشگیری از تکرار جرایم و افزایش ایمنی شهروندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه کشور با تخلفات سایبری دست‌وپنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلام شده تخلفات سایبری هشت هزار میلیارد دلار در سال است و در حال حاضر این تخلفات افزایش پیدا کرده است. خوشبختانه مدیریت شهری اصفهان با آینده‌نگری در آتش‌نشانی با افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق اقدام به موقع انجام داد تا از ایجاد برخی تخلفات سایبری جلوگیری کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه چنین آزمایشگاهی در آمریکا و چند کشور اروپایی وجود دارد، بنابراین این آزمایشگاه در خاورمیانه نظیر ندارد، گفت: این آزمایشگاه با استانداردهای جهانی احداث شده، از این‌رو شایسته است از همه نیروهای آتش‌نشانی که بسیار متبحر هستند و استعداد و توانایی زیادی دارند، تشکر کرد.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: گاهی بر استفاده از روش‌های قدیمی برای حل و فصل امور پافشاری می‌کنیم، در حالی که می‌توان با روش‌های نوین و جدید در امر پیشگیری، مانع بروز حوادث شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان بنا به ضرورت، حاکی از اهمیت موضوع علت‌یابی برای پیشگیری از حوادث است که امیدواریم این روند به سرانجام خوبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه با همکاری دانشگاه اصفهان تأسیس شده است که فقط یک اقدام تجهیز محور نیست، بلکه برخاسته از نگاه و افق بلند برای حوزه پیشگیری است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این آئین اظهار کرد: به‌منظور ارائه خدمات حرفه‌ای در زمان حادثه همچنین در راستای تحقق شعار «پای ایمنی شهر ایستاده‌ایم» نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا با همکاری شهرداری و دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: هنگام وقوع حریق و حوادث، تشخیص علت حریق ضروری است که این آزمایشگاه می‌تواند در سطح کشوری به این نیاز کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا به همت شهرداری اصفهان، در حالی که فقط پنج کشور در جهان چنین دستاوردی دارند، برگ زرینی بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در حاشیه برگزاری افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا نمایشگاه تجهیزات ایمنی و خدمات نجات و امداد، ادوات و خودروهای سبک و سنگین و موتورهای چهارچرخ و مانور نمادین امداد و نجات افراد گرفتار در تله کابین و تله سیژ هم اجرا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار