کد خبر: 1153299
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان:
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: پروژه انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به استان هم سال گذشته آغاز شد که امروز با قوت در حال انجام است و هدف اجرای این پروژه حل مشکل آب فولاد مبارکه نیست، بلکه حل مشکل آب صنعت اصفهان را به‌دنبال دارد .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین  محمد یاسر طیب نیا در جمع خبرنگاران با تاکید: رشد ۱۰ برابری سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری نسبت به سال ۱۳۹۹ در فولاد مبارکه اظهار داشت: ۵.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه های مختلف زیرساختی و زنجیره ای در فولاد مبارکه تعریف شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری جدید در حوزه های مختلف افزود: ۸۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای سال جاری در فولاد مبارکه و در افق ۱۴۰۴ نیز ۲۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هدفگذاری شده است.

به گفته وی، ۲۰ درصد رشد و توسعه فولاد مبارکه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ در راستای سرمایه گذاری‌ها و کسب و کارهای جدید و نوآورانه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سود فولاد مبارکه چندان زیاد نیست و بیشتر سود این شرکت به‌دلیل ارزش افزوده ایجاد شده است و افرادی که اعلام می‌کنند سود فولاد مبارکه بالاست گرای انحرافی می‌دهند.

طیب نیا با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری در شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: عملیات احداث نورد گرم فولاد مبارکه به‌عنوان یک ابر پروژه پس از ۱۰ سال بالاخره سال گذشته شروع شد و امروز طبق برنامه بیش از ۱۰ درصد پیشرفت دارد و تجهیزات و قطعات سنگین در خارج از کشور در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: ساخت اسکلت فلزی نورد گرم فولاد مبارکه شروع شده و خاکبرداری ها نیز انجام شده که با ورود قطعات و تجهیزات در ماه‌های آینده تحول بنیادی در محل احداث این پروژه را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: عملیات احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و امروز با ۷۸ درصد پیشرفت در حال ساخت است که میزان پیشرفت فیزیکی این طرح بطور روزانه افزوده می‌شود و بهره برداری از مرحله اول این نیروگاه در تیرماه امسال انجام خواهد شد.

وی گفت: با اشاره به اینکه فولاد مبارکه در این پروژه بیش از سهم و ظیفه خود عمل کرده است ادامه داد: ۲۰ جبهه کاری از سیرجان تا اصفهان توسط حدود پنج تا ۶ پیمانکار فعال است و چند صد کیلومتر کوریدور و چند ۱۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده و مابقی در حال لوله سازی و احداث خط است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: این مجموعه صنعتی در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور در جایگاه نخست از نظر سودآوری قرار دارد و در زمینه ایجاد ارزش افزوده هم در رتبه اول قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه خریداری پساب فاضلاب ۶ شهر دیگر در استان توسط فولاد مبارکه شروع شده، بیان کرد: در زمان حاضر نزدیک ۵۰ درصد از آب مورد نیاز فولاد مبارکه از طریق پساب و با بازچرخانی آب تامین می‌شود .

طیب نیا اظهار داشت: سال گذشته برداشت آب خام از رودخانه زاینده رود توسط این شرکت به حدود ۱۴ میلیون متر مکعب رسیده که بر اساس هدفگذاری ها تا سه سال آینده این برداشت ها به صفر می رسد.

وی افزود:سودآوری پایدار، افزایش رقابت پذیری، شفافیت و سلامت کسب و کار و توجه به جامعه پیرامونی از مهمترین ویژگی های فولاد مبارکه بعنوان یک بنگاه اقتصادی موفق محسوب می‌شود.

طیب نیا خاطرنشان کرد: پنج جهت گیری اصلی را در یک سال گذشته به شدت دنبال کردیم که اولین جهت گیری استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید است و به‌دنبال این هستیم که از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را ببریم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه امروز بسیاری از صنایع با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعالیت می کنند گفت: نهضت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، نجات دهنده اقتصاد و صنعت کشور است.

وی تاکید کرد: جهت گیری فولاد مبارکه توسعه کمی، کیفی متوازن است و توسعه سرمایه های انسانی بعنوان یکی دیگر از جهت گیری های این شرکت و ضامن موفقیت دیگر جهت گیری‌ها در این شرکت است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین، جهت گیری دیگر این مجموعه صنعتی است که از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ به‌طور جدی شروع شده و تبدیل شدن به یک صنعت سبز بعنوان جهت گیری پنجم فولاد مبارکه است.

وی تصریح کرد: امروز در تفکر بسیاری از مردم به‌واسطه موج صنعت ستیزی که توسط دشمنان دانا و بعضی از دوستان نادان راه اندازی شده، صنعت را مولد آلودگی و بسیاری از نابسامانی ها و مشکلات معرفی می‌کنند در حالیکه صنعت می تواند سراسر فایده برای بشر باشد به شرطی که این جهت گیری را در اهداف خود داشته باشد و نسبت به جامعه پیرامونی خود بی تفاوت نباشد.

طیب نیا افزود: در زمان حاضر حدود ۲ هزار مگاوات نیروگاه توسط این مجموعه در دست احداث قرار دارد و ۲ میدان گازی نیز در دست مطالعه قرار دارد و تا چند سال آینده نه تنها گاز مورد نیاز خود را تامین خواهیم کرد بلکه گاز مازاد هم به شبکه تحویل خواهیم داد.

وی اضافه کرد: زنجیره های تولید فولاد را به‌عنوان هسته اصلی توسعه ها در این مجموعه تعریف شده که تکمیل این زنجیره و توسعه های مجاور و ورود به کسب و کارهای جدید و در توسعه های مجاور ورود به حوزه های زیرساختی از جمله آب، برق و گاز، حمل و نقل بطور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

طیب نیا با اشاره به اقدامات انجام شده فولاد مبارکه در حوزه حمل و نقل گفت: ۵۰ لوکوموتیو توسط فولاد مبارکه خریداری شده که بیش از نیمی از آنها در زمان حاضر در مدار استفاده قرار گرفته و با احتساب لوکوموتیوهای قبلی حدود ۸۰ لوکوموتیو و بیش از سه هزار واگن در اختیار داریم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر