کد خبر: 1151272
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
شکست دور از انتظار کشتی آزاد در قزاقستان
سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روز‌های ۲۴ و ۲۵ فروردین‌ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در رده‌بندی تیم ایران با کسب ۱۲۴ امتیاز سوم شد و تیم‌های قزاقستان با ۱۷۹ امتیاز و ژاپن با ۱۲۹ امتیاز اول و دوم شدند.
فریدون حسن

واکنش فدراسیون کشتی
کسب این نتیجه ضعیف و دور از انتظار حالا باعث شده منتقدین به نحوه انتخاب نفرات اعزامی ایراد وارد کنند و حتی چرخه انتخابی تیم ملی را زیر سؤال ببرند، موضوعی که حتی واکنش فدراسیون کشتی را در پی داشت و محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی در این خصوص گفت: «فدراسیون کشتی ضمن اعلام پایبندی به چرخه انتخابی تیم ملی که خروجی آن اعزام نفرات اول قهرمانی کشور و بعضاً جوان به رقابت‌های قهرمانی آسیا بود و بار‌ها نیز فدراسیون اعلام کرده است که رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام جهانی کشتی جزو اولویت‌های اصلی نیست و به منزله دیدار‌های تدارکاتی است، با این حال مانند تمامی علاقه‌مندان به ورزش کشور از نتایج دور از انتظار آزادکاران که برخلاف کشتی فرنگی در قزاقستان به دست آمد، ناراضی است و طبق اعلام رئیس فدارسیون مقرر شده پس از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور مدیر تیم‌های ملی، سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی و مسئولان فدراسیون برگزار و دلایل افت کشتی‌گیران منتخب که بر مبنای چرخه انتخابی تیم ملی راهی این مسابقات شده‌اند بررسی شود.»
وی در پایان با بیان اینکه نتیجه این جلسه به آگاهی مخاطبان خواهد رسید، خاطرنشان کرد: «فدراسیون کشتی همواره از نقطه‌نظرات و انتقادات سازنده کارشناسان و صاحب‌نظران که همراه با ارائه راهکار و پیشنهادات منطقی باشد استقبال خواهد کرد.»
سرمربی پرغیبت.
اما شاید مهم‌ترین انتقاد متوجه نحوه اداره تیم ملی و غیبت‌های طولانی‌مدت پژمان درستکار، سرمربی آن باشد. پژمان درستکار در دو رویداد مهم جهانی نتایج خوبی کسب کرد، اما در چند رویداد مهم دیگر (مسابقات بین‌المللی مصر و کرواسی) غایب بود تا حالا شکست شاگردانش در مسابقات قهرمانی آسیا باعث شود غیب‌های او بیشتر از قبل به چشم آید. جالب اینکه درستکار حتی در مسابقات قهرمانی کشور به عنوان اولین چرخه انتخابی تیم ملی هم غایب بود.
بدن‌های ناآماده
مشکل دیگری که کشتی‌گیران کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا داشتند بدن‌های خراب بود که توان شش دقیقه مسابقه را نداشت. ضربه فنی کشتی‌گیران و خستگی آن‌ها این انتقاد را به کادر فنی وارد می‌کند که تمرینات بدنسازی به چه شکل بوده است که مدال‌آوران جهانی کشورمان خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.  چنین روندی به‌طور قطع در مسابقات مهم پیش‌رو باعث نتایج بدتر هم خواهد شد، چراکه رقبای ایران در مسابقات قزاقستان نشان دادند تا چه میزان آماده هستند و می‌توانند برای کشتی ایران دردسر ایجاد کنند.
درستکار می‌ماند
نتیجه ضعیف مسابقات قزاقستان باعث نگرانی تمامی اهالی کشتی شده است. کشتی آزاد ایران به عنوان قدرت برتر کشتی قاره کهن حالا دو رویداد مهم جهانی و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو دارد. دو رویدادی که همه از کشتی در آن‌ها توقع کسب مدال و افتخارآفرینی را دارند. هرچند با یک شکست و نتیجه نگرفتن در یک رویداد نمی‌توان در مورد عملکرد یک مربی تصمیم‌گیری کرد، اما از آنجا که به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی تصمیم به ادامه همکاری با درستکار را دارد باید حداقل شرایط را به سمت و سویی ببرند که سرمربی تیم ملی تمام‌وقت بالای سر تیم باشد و اجازه ندهد اینگونه تیم به حاشیه برود. درستکار به‌طور حتم باید پاسخگوی نتیجه به دست آمده در قزاقستان باشد و فدراسیون هم باید حتماً با تذکری جدی به او تمام بحث‌های ایجاد شده را تمام کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار