کد خبر: 1150333
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
یک مقام ارشد نظامی روسیه گفت این کشور گروه‌های «نابودگر تانک» را برای استفاده در میدان جنگ اوکراین تشکیل می‌دهد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، به گفته یک مقام ارشد دفاعی، روسیه گروه‌های «نابودگر تانک» را برای مقابله با جنگ‌افزارهای زرهی مدرنی که حامیان غربی کی‌یف در اختیار آن قرار داده‌اند، تشکیل می‌دهد. 

به گزارش راشا تودی، «اوگنی آریفولین» رئیس  یک مرکز آموزش نظامیِ نه چندان دور از «نیژنی نووگورود» در مرکز روسیه در گفت‌وگو با شبکه Zvezda TV گفت «یونس بیک یوکوروف» معاون وزیر دفاع روسیه دستور ایجاد این گروه‌ها را صادر کرده است. 

این مقام نظامی روس افزود ارتش روسیه سپس دستورالعمل‌های آموزشی را برای دستیابی به این هدف تدوین کرد که اکنون در منطقه آمورزشی نظامی اجرا می‌شود. به گفته وی، این یک کار سیستمی و در مقیاس بزرگ است که در سطح کشوری در حال انجام است. 

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت در برابر نیروهای روسیه و عقب‌راندن آن‌ها خواستار دریافت تسلیحات سنگین بیشتر از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده از کشورهای غربی شده است. معاون سخنگوی پنتاگون چهارشنبه گفت برنامه آمریکا همچنان این است که تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ تانک‌های «آبرامز» برای ارتش اوکراین ارسال کند.

پس از آنکه متحدان غربی اوکراین در ادامه روند تشدید ارسال کمک‌های نظامی سنگین برای کی‌یف، به آلمان برای موافقت با ارسال تانک‌های آلمانی «لئوپارد» فشار آوردند، سرانجام این کشور در ابتدای سال ۲۰۲۳ با این موضوع موافقت کرد.

آلمان مدت‌ها از موافقت با ارسال این تانک‌ها برای اوکراین امتناع کرده و ارسال آن را به اقدام متقابل آمریکا در ارسال تانک‌های آبرامز برای کی‌یف مشروط کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار