کد خبر: 1149412
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
کیومرث پوراحمد امروز در ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش جوان آنلاین، پوراحمد چند سال پیش در برنامه «سی و پنج» حضور یافت و در گفتگو با فریدون جیرانی به مرور خاطراتی خواندنی از فیلم «اتوبوس شب» پرداخت.

پوراحمد در این گفتگو درباره نقش آفرینی خسرو شکیبایی در «اتوبوس شب» گفت: برای این فیلم به خسرو شکیبایی زنگ زدم و گفتم می‌خواهم تو را ببینم. ساعت ۷ شب سناریو را به خسرو شکیبایی دادم و او رفت و این ساعت ۱۱ شب به من زنگ زد. گفت خیلی سناریوی خوبی است و من در فیلم هستم. گفتم خسرو تو در تمام فیلم حضور داری و اصلا غیبت و این‌ها ندارد.
پوراحمد در ادامه بیان کرد: خسرو شکیبایی مریض بود و دو عمل جراحی سنگین کرده بود، ولی با تمام وجود در این نقش بازی کرد. ما ۶۰ جلسه کار کردیم و روزمان از ۵ صبح شروع می‌شد. راننده‌ای که خسرو را سوار می‌کرد، می‌گفت من هرگز زنگ خانه خسرو شکیبایی را نزدم و هر وقت می‌رفتم آقای شکیبایی بیرون قدم می‌زد و سیگار می‌کشید.
این کارگردان فقید سینمای ایران افزود: خسرو شکیبایی در اتوبوس شب نقش دوم را داشت، ولی همه جا خود بخود نقش اول حساب می‌شد. خودش، خودش را نقش اول کرد. عمو رحیمی که من در فیلمنامه نوشته بودم با عمو رحیم روی پرده بسیار متفاوت بود و این تفاوت حاصل خلاقیت خسرو شکیبایی بود.
کارگردان «قصه‌های مجید» در پایان گفت: این میزان احساس مسئولیت را من در خسرو شکیبایی و داود رشیدی دیدم. با آقای نصیریان و انتظامی کار نکردم، ولی شنیده‌ام آن‌ها هم خیلی بااحساس مسئولیت کار می‌کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار