کد خبر: 1147954
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از اقدامات بانک‌ها موتور محرک تورم در کشور است که باید این قبیل اقدامات آن‌ها مدیریت شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت ما در سال گذشته با یک جهش در قیمت‌ها مواجه بودیم که علت آن کسری بودجه بود.

وی افزود: در سال جدید باید تلاش کنیم که از هرگونه اقدام که موجب افزایش نقدینگی و بالا رفتن پایه پولی در کشور می‌شود جلوگیری کنیم و این مسئله کار یک دستگاه و دو دستگاه نیست و همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور برای مهار تورم باید پای کار باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: بعضی از اقدامات بانک‌ها موتور محرک تورم در کشور است که باید این قبیل اقدامات آن‌ها مدیریت شود. سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی نیز باید اقدامات لازم را برای مهار و کنترل تورم در کشور داشته باشند. مهار تورم ارتباط مستقیمی با رشد تولید دارد و ما هر وقت بتوانیم تولیدمان را افزایش دهیم طبیعتاً عرضه و تقاضا در بازار مدیریت شده و جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: برای تحقق رشد تولید در کشور باید موانع از سر راه واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی برداشته شود تا آن‌ها بتوانند با سهولت بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار