کد خبر: 1147814
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گاف‌های سریالی خود به جای تحسین کانادا از چین قدردانی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در سخنرانی اخیر خود در «اتاوا» زمانیکه قصد داشت کانادا را تحسین کند، به اشتباه گاف داد و چین را تحسین کرد.

بنا بر گزارش «نیویورک‌پست»، بایدن ۸۰ ساله در سخنرانی خود در پارلمان کانادا گفت: «امروز چین را برای این گام تحسین می‌کنم.. ببخشید، کانادا را تحسین می‌کنم».

به دنبال این گاف بایدن، صدای خنده در پارلمان کانادا بلند شد و رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به سرعت ادامه داد: «شما می‌توانید بگویید من در مورد چین چه فکری می‌کنم. من هنوز وارد این بحث نمی‌شوم».

طبق این گزارش، ساعاتی پس از این گاف، بایدن در یک کنفرانس خبری بار دیگر گاف مشابهی داد و زمانیکه قصد داشت درباره روابط روسیه و چین بحث کند، به اشتباه از لفظ ژاپن استفاده کرد.

بایدن در حالی به اشتباه چین را به جای کانادا مورد استفاده قرار داد که در حال تحسین اقدام کانادا برای پذیرش ۱۵ هزار پناهجو در سال از کشور‌های آمریکای لاتین در ازای موافقت ایالات متحده با تلاش‌های کانادا برای اخراج افرادی بود که به طور غیرقانونی در حین ورود به کانادا دستگیر شده بودند.

بایدن از زمان ورود به رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۰ از سوی رقیبش دونالد ترامپ به نداشتن سلامت جسمی و ابتلا به زوال عقل متهم شده است. نتایج نظرسنجی‌های مختلف در آمریکا نیز حاکی از نگرانی اکثریت آمریکایی‌ها از وضع سلامتی بایدن است.

گاف‌های کلامی متعدد بایدن، سُر خوردن از پله‌های هواپیما، افتادن از دوچرخه در برابر دوربین‌های خبری و چند بار دست دادن با شخصیتی خیالی، از جمله اتفاقاتی است که گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا را تشدید کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار