کد خبر: 1147779
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای جدیدترین اقدام موهن دانمارک علیه قرآن کریم را محکوم کرد و آن را نشانه بارز اسلام‌هراسی توصیف کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه ترکیه امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد و آن را اقدامی در راستای ترویج اسلام‌هراسی توصیف کرد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جدیدترین اقدام اهانت‌آمیز دانمارک به قرآن کریم اعلام کرد: «اقدامی که در ماه مبارک رمضان انجام گرفت به وضوح نمایانگر سطح اسلام‌هراسی، تبعیض و بیگانه‌هراسی است که هر روز در اروپا رو به رشد است و این حقیقت را نشان می‌دهد که درسی را در این خصوص نیاموخته‌اند».

بر اساس این گزارش، مقامات ترکیه به مقام‌های دانمارک تصریح کرده‌اند که چنین اقدامات اهانت‌آمیزی و صدور مجوز برای چنین اقداماتی را نمی‌پذیرند و همچنین از آن‌ها درخواست کرده‌اند تا علیه کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند وارد عمل شوند و از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کنند.

بسیاری از افراط‌گرایان در کشور‌های اروپایی به خصوص دانمارک به بهانه آزادی بیان اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندان آن کرده‌اند که این اقدام واکنش مسلمانان جهان را به همراه داشته است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ۲۴ اسفند ماه و در سالروز جهانی مبارزه با اسلام هراسی در توئیتر نوشت: دین مبین ⁧اسلام⁩ و پیامبر رحمت⁧ محمد⁩ (ص) پیام آور صلح، دوستی و همزیستی برای بشریت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار