کد خبر: 1147731
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
در اولین روز کاری سال ۱۴۰۲
در اولین روز کاری سال ۱۴۰۲ شاخص کل بورس با صعودی چشمگیر به مرز ۲ میلیون واحد رسید تا نویدبخش سال پررونق برای سهامداران باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس امروز شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ با رشد بیش از ۳۷ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد رسید که از ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ تاکنون بی‌سابقه است.

شاخص کل بورس پس از ۳۱ ماه به مرز ۲ میلیون واحد رسید

بدین ترتیب شاخص کل بورس در روز شروع به کار خود در سال ۱۴۰۲ به بالاترین رقم ۳۱ ماه اخیر رسید. به نظر می‌رسد شاخص کل بورس به زودی به عدد ۲ میلیون واحد برسد که پیش از این در مرداد ۱۳۹۹ آن را تجربه کرده بود، اما این بار دیگر خبری از رشد شتابان بورس با سیاسی‌کاری دولت نیست.

در دولت گذشته در سال ۱۳۹۹ با هدف رفع کسری بودجه دولت و فروش سهام شرکت‌های دولتی، رئیس‌جمهور وقت (حسن روحانی) مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس دعوت کرد و پس از فروش سهام شرکت‌های دولتی با گران‌ترین رقم به مردم، بورس به حال خود رها شد که موجب سقوط سنگین آن و زیان میلیون‌ها سهامدار شد که با دعوت حسن روحانی وارد بورس شده بودند.

در دولت سیزدهم، از مداخله مستقیم در بورس و فریب سهامداران جلوگیری شده و بازار سهام عمدتا بر مبنای ارزندگی سهام شرکت‌ها و شرایط واقعی بازار پیش رفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار