کد خبر: 1140258
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بانوان، جوانان و نوجوانان استقبال بسیار خوبی از مراسم اعتکاف داشتند، گفت: بیش از نیمی از جمعیت معتکفان امسال را دهه هشتادی‌ها تشکیل دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۶۱۳ هزار معتکف در سه هزار و ۹۵۷ مسجد سراسر کشور اظهار داشت: دهه هشتادی‌ها با حضور ۳۵۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر معتکف، بیش از نیمی از جمعیت معتکفان را به خود اختصاص دادند.

۲۰۵ هزار دانش‌آموز امسال معتکف شدند؟

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: طبق برآورد‌های اولیه به طور تقریبی ۲۰۵ هزار دانش‌آموز دختر و بیش از ۱۴۷ هزار دانش‌آموز پسر در ۱۹۶۰ مسجد معتکف شدند که استان‌های تهران، أصفهان، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشتاز از حیث تعداد دانش آموزان متعکف در سراسر کشور بودند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی تصریح کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد نسبت دانش آموزان معتکف به کل دانش آموزان استان، در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، اردبیل و قم بیش از سایر استان‌ها بوده است.

نوآوری‌های اعتکاف امسال

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استقبال ویژه دانش آموزان و دانشجویان در مناطق مختلف کشور به خصوص مناطق تلفیقی کشور، آیین‌های نوآورانه‌ای مانند «اعتکاف مادر دختری، اعتکاف پدر پسری، اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی» ازجمله برنامه‌هایی بودند که در مناطق مختلف کشور مورد استقبال قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر