کد خبر: 1137373
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کارگروه های ویژه تطبیق پرونده محکومان و متهمان با معیارهای عفو در دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور با دستور رئیس قوه قضائیه، تشکیل شد.
بلافاصله بعد از اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه، با دستور رئیس قوه قضائیه، کارگروه های ویژه تطبیق پرونده محکومان و متهمان با معیارهای عفو در دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور تشکیل شد.

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی روز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه به روسای دادگستری تمام استان‌ها دستور داد: در راستای تسریع در اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب، هیئت‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهند تا این هیئت‌ها هر چه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

مسئولان قضایی دادگستری های هرمزگان و مازندران و سمنان طی بازدیدهای شبانه پیگیر اجرای عفو مقام معظم رهبری بودند.

طبق پیگیری‌ها مسئولان قضایی استان‌های تهران، البرز، سمنان، هرمزگان، آذربایجان غربی، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، گلستان، کار رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند، همچنین اخبار واصله نشان می‌دهد سایر استان نیز کار تشکیل هیات‌های قضایی به منظور عفو زندانیان را آغاز نموده و موضوع آزادی زندانیان واجد شرایط تا حد قابل قبولی پیش رفته و تسریع شده است.

روز گذشته در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، ۳۲ هیات قضایی با سرپرستی مدیران قضایی استان تهران و مجموعا ۵۱۱ مقام قضایی به‌طور هم‌زمان از هشت زندان استان تهران بازدید به‌عمل آوردند و وضعیت مددجویان را از حیث برخورداری از نهادهای ارفاقی مورد ارزیابی قرار دادند و دستورات لازم را در جهت مساعدت به زندانیان صادر نمودند.

هچنین ۴۹ نفر از مسئولان قضایی استان تهران با حضور در زندان زنان پرونده زندانیان را بررسی کردند.

طبق پیگیری‌ها امروز نیز مسئولان قضایی استان تهران در زندان‌ها برای بررسی پرونده زندانیان حاضر شده‌اند.

مسئولان قضایی دادگستری‌های هرمزگان و مازندران و سمنان طی بازدیدهای شبانه پیگیر اجرای عفو مقام معظم رهبری بودند.

امروز نیز مسئولان قضایی تمام استان‌ها با حضور در زندان‌ها در حال بررسی پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو مقام معظم رهبری هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار