کد خبر: 1137248
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
اکران فیلم پر حاشیه «گل‌های باوارده» که قرار بود حاشیه‌های حمید فرخ‌نژاد و ناز و کرشمه‌های مهرداد خوشبخت کارگردان آن را دفع کند و به اصطلاح بچه‌های امروزی بشوید و ببرد، تبدیل به دسته گل جدیدی شدکه سازندگان «گل‌های باوارده» به آب دادند و برای جشنواره قوز بالا قوز شد!
مصطفی شاه کرمی

فیلم پر حاشیه «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت که به گفته برگزار‌کنندگان جشنواره فیلم فجر و بنیاد سینمایی فارابی به عنوان صاحب اثر حاضر نبود فیلم را به جشنواره برساند و حتی رسماً اعلام کرد در جشنواره حضور پیدا نمی‌کند، این‌بار با ارائه ندادن نسخه نمایش فیلم در شبی که وزیر نفت دولت رئیسی نیز برای تماشای فیلم حضور داشت یک حاشیه منفی دیگر درست کرد.
فیلم «گل‌های باوارده» (با نام قبلی پالایشگاه) محصول بنیاد سینمایی فارابی و به کارگردانی مهرداد خوشبخت قرار بود دوشنبه شب ساعت ۱۹ در پردیس سینمایی ملت که از آن به عنوان سینما رسانه هم یاد می‌شود و سینما‌هایی که آثار جشنواره چهل و یکم فیلم فجر را نمایش می‌دهند، اکران شود و حضور وزیر ارشاد دقایقی قبل از شروع اکران برای خوشامد‌گویی به وزیر نفت که مهمان ویژه جشنواره بود برای حساس‌تر کردن خبرنگاران و عکاسان حاضر در پردیس سینمایی ملت را هم چاشنی خود داشت، در یک غافلگیری سر وقت آماده نشد تا حاشیه را بر متن غلبه دهد.
در حالی که همه اهالی رسانه، منتقدان مهمانان جشنواره و اعوان و انصار وزرای ارشاد و نفت منتظر باز شدن در‌های سالن نمایش بودند، بلندگوی سالن هر نیم ساعت یکبار اعلام می‌کرد که «فیلم «گل‌های باوارده» تا دقایقی دیگر در سالن شماره ۱۰ (سالن اهالی رسانه) نمایش داده می‌شود». این اتفاق سه‌مرتبه تکرار شد، اما وقتی عقربه ها، ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه را نشان می‌دادند دیگر از صف طولانی و اشتیاق همراه با پچ‌پچ‌کردن‌های خبرنگاران برای ورود به سالن و اینکه قرار است در نشست خبری چه حرف‌هایی زده‌شود، خبری نبود.
از پردیس ملت که بیرون آمدیم تا ساعت‌ها گرفتار ترافیک سنگین خیابان‌های اطراف بودیم، حدود ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه با بعضی دوستان حاضر در محل جشنواره تماس گرفتیم تا آخرین اخبار را بپرسیم که گفتند کلاً نمایش فیلم به بهانه «مشکل فنی» لغو شده‌است، اما برای وزرای نفت و ارشاد یک نسخه خاصی از فیلم را در یک اتاق ویژه نمایش داده‌اند تا شاید موافقت او برای حمایت از فیلم را جلب کنند!
البته وقتی مطلع شدیم که فیلم «گل‌های باوارده» نه فقط در پردیس ملت بلکه در هیچ‌کدام از سالن سینما‌هایی که آثار جشنواره را اکران می‌کنند هم نمایش داده نشده با خودمان گفتیم ان‌شاءالله گربه است! در واقع ظاهراً به صورت خیلی خودجوش و اتفاقی فیلم جنجالی و پرحاشیه‌ای که چند ماه است سینما و مدیران سینمایی را درگیر خودش کرده در همه سینما‌ها به خاطر اشکال فنی اکران نشده و احتمالاً کارشکنی‌های کارگردان و اعلام نارضایتی‌اش از حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر و همه حرف‌های دیگر هم هیچ نقشی در این اشکال فنی سراسری نداشته‌است؟!
اینکه در شب اکران یکی از فیلم‌های پرحاشیه این دوره جشنواره همه سینما‌ها یک‌باره دچار مشکل فنی می‌شوند و بعضی حرف‌های کارگردان ناراضی آن در رابطه با عدم حضور فیلمش در جشنواره به نوعی جامه عمل می‌پوشد، احتمالاً برخاسته از گزاره «توهم توطئه» است وگرنه چرا در طول کل جشنواره حتی یک مورد اتفاق مشابه آنچه دوشنبه‌شب در پردیس سینمایی ملت افتاد، دیده نشده و احتمالاً تا پایان نمایش آخرین فیلم این دوره از جشنواره هم دیده نمی‌شود؟! البته واکنش انفعالی مدیران بنیاد سینمایی فارابی از ابتدا نسبت به مدیریت حواشی و اخبار مرتبط با این فیلم و اظهارات، استوری‌ها و پست‌های فضای مجازی عواملش زمینه‌ای شد تا کارگردانی که همه چیزش را مدیون دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های انقلابی است، اظهارات و واکنش‌های نامربوطی از خودش نشان بدهد و به قول دوستان حرف‌هایی بزرگ‌تر از سابقه و کارنامه‌اش بزند!
خبرنگار جماعت به اینگونه اتفاقات عجیب و غریب در جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف عادت دارند، ولی به خاطر حفظ شأن خودتان هم که شده اشکالات فنی احتمالی آثار حاشیه‌دار را قبل از اکران‌شان بررسی و رفع کنید، شاید قرار باشد وزیر ارشاد و وزیر نفت جلوی عکاسان خبری حاضر شوند و چند فریم عکس یادگاری بگیرند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار