کد خبر: 1137218
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
ارمغانی برای انتخاب نفرات ملاک‌های زیادی داشت
شیوا نوروزی

اردوی تیم‌ملی بسکتبال ایران در حالی از روز شنبه در تالار آزادی آغاز می‌شود که اعلام لیست نفرات دعوت شده از سوی سعید ارمغانی واکنش‌هایی را به همراه داشته است. تیم کشورمان هنوز دو بازی مهم در چارچوب انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ در پیش دارد و در شرایطی که حامد حدادی به دلیل مصدومیت حضور در بازی‌های پنجره ششم را از دست داده، سرمربی در اقدامی عجیب تصمیم گرفت دوباره آرن داودی را به اردو دعوت کند!
آرن داودی، سجاد مشایخی، سینا واحدی، رسول مظفری، بهنام یخچالی، پیتر گریگوریان، نوید رضایی‌فر، محمد جمشیدی، متین آقاجانپور، امیرحسین یازرلو، سجاد پذیرفته، جلال آقامیری، ارسلان کاظمی، محمد حسن‌زاده، میثم میرزایی و حسن علی‌اکبری ۱۶ بازیکن دعوت شده به اردو هستند. غیبت حدادی به دلیل آسیب‌دیدگی شدید از قبل مشخص بود، اما انتظار نمی‌رفت ارمغانی یاد آرن بیفتد. داودی سال ۹۷ و در زمان سرمربیگری مهران شاهین‌طبع تصمیم به خداحافظی از تیم‌ملی گرفت. با این حال به نظر می‌رسد شرایط تیم به‌گونه‌ای است که سرمربی فعلی نیز تصمیم گرفته دوباره از این بازیکن پابه‌سن گذاشته استفاده کند. پیش از این یک‌بار مصطفی هاشمی، سرمربی پیشین تیم‌ملی مهدی کامرانی را به تیم‌ملی بازگرداند، اما این بازیکن باتجربه خیلی زود از سوی هاشمی کنار گذاشته شد. باید دید سرنوشت آرن داودی و همکاری او با تیم ارمغانی به کجا خواهد کشید. گویا در نبود حدادی، داودی مسئولیت کاپیتانی را برعهده خواهد داشت.
علاوه بر این خط خوردن آرمان زنگنه نیز حواشی را به همراه داشته است. این بازیکن پس از اینکه نامش در لیست قرار نگرفت در پستی انتقادی این تصمیم را به مسائل غیرورزشی مرتبط دانست.

طبق برنامه، کاروان بسکتبال ایران ۲۶ بهمن‌ماه تهران را به مقصد توکیو ترک خواهد کرد و چهارم اسفندماه نیز به مصاف تیم‌ملی ژاپن خواهد رفت. گفته می‌شد فدراسیون برای تدارک بازی دوستانه با یکی، دو باشگاه ژاپنی تلاش کرده، اما به نتیجه نرسیده است، به همین‌خاطر تیم‌ملی برای به پایان رساندن پنجره آخر انتخابی بدون بازی تدارکاتی به مصاف دو حریف قدرتمندش می‌رود. پس از جدال با ژاپن، تیم کشورمان راهی هنگ‌کنگ می‌شود تا هفتم اسفند‌ماه با چین مصاف دهد.
سرمربی تیم‌ملی ملاک‌هایش برای انتخاب بازیکنان را اعلام کرد. سعید ارمغانی در گفتگو با ایرنا از معیار‌های مختلف سخن گفت: «برای انتخاب هر یک از ۱۶ بازیکن دعوت شده یک ملاک داشتیم. اینگونه نبود که با یک متر و معیار واحد ترکیب اردونشینان را انتخاب کرده باشیم. در واقع شرایط امروز تیم‌ملی، حریفانی که در پنجره ششم داریم، چگونگی رویارویی با آن‌ها و نیاز تیم، شرایط بازیکنان و بهره‌مندی از نظرات کارشناسی، همه و همه در مشخص شدن اردونشینان تعیین‌کننده بود. بسکتبال برای این پنجره حساس، لیدر خودش (حدادی) را در داخل زمین و خارج از آن از دست داد. این مسئله هم تأثیر زیادی در انتخاب اردونشینان داشت. در مجموع تلاش بر این بود که براساس نیاز تیم‌ملی از بهترین‌ها در اردو و در نهایت ترکیب اصلی بهره‌مند شویم. بازیکنان دعوت شده لزوماً و صرفاً بهترین‌های بسکتبال نیستند و نفراتی هم که دعوت نشده‌اند از نظر من سرمربی، ناتوان و ناشایست برای حضور در تیم‌ملی نیستند. مسئله این است که در این مقطع با در نظر گرفتن مجموع شرایط و نیاز‌های تیم‌ملی، انتخابمان این بازیکنان بوده است.»‌
بازگرداندن آرن داودی به تیم‌ملی موضوع دیگری بود که ارمغانی به آن اشاره داشت: «آرن داودی سال‌ها همراه تیم‌ملی بوده و میادین بین‌المللی و موقعیت‌های حساس را به خوبی می‌شناسد. او علاوه بر تجربه، شخصیت و نوع بازیش می‌تواند کمک‌حال تیم در این اوضاع و احوالی که با آن مواجه هستیم، باشد. به همین دلیل شخصاً با او صحبت و خواهش کردم تا بتوانیم از حضورش در ترکیب تیم‌ملی استفاده کنیم. مجدداً تأکید می‌کنم بازیکنان دعوت شده به اردو صرفاً برای پنجره پایانی انتخابی جام‌جهانی هستند. با داودی هم صرفاً برای این پنجره صحبت شده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار