کد خبر: 1137139
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
حمید نعمت‌الله به عنوان یکی از فیلمسازان مطرح سینمای ایران برای ایده‌پردازی فیلم‌هایش به نکات جالبی توجه می‌کند.  

به گزارش جوان، «بوتیک» به عنوان اولین فیلم سینمایی نعمت‌الله با استقبال زیادی از سوی منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد.

نعمت الله درباره فیلم «بوتیک» و چگونگی شکل گیری ایده فیلم چنین می‌گوید: «همیشه فکر می‌کردم اگر فیلمنامه‌ای بنویسم بدون اینکه به تهیه کننده آن توجه کنم آن را می‌سازم،  «بوتیک» را درباره آدم‌های اطراف خودم ساختم و سعی کردم نگاه اجتماعی و دردمندانه‌ای را در آن به تماشا بگذارم. می‌توان گفت «بوتیک» فیلمی بود که با تعهد ساخته شده است.  عوامل این فیلم هم خیلی کمک کردند و همکاری خوبی داشتند از جمله آقای کلاری که شخصیت خیلی خوب و با کلاسی داشت و من در آن زمان در مطبوعات دعوایی با او داشتم که از رفتارم پشیمان هستم.  امروز اگر بخواهم از کسی درباره بوتیک تشکر کنم از مصطفی شایسته و محمود کلاری قدردانی می‌کنم. کیمیایی در ساخت این فیلم خیلی کمک کرد و وقتی فیلمنامه را خواند خوشش آمد و سفری در پیش داشت که گفت پس از بازگشت حتما می‌سازم، این خبر خوبی برایم نبود، کیمیایی نامه نوشت که نعمت‌الله می‌تواند از تمام وسایل من استفاده کند.  همه جوره حمایت کرد. فیلمنامه را به فرحبخش، غلامرضا موسوی و ضیا حسینی دادم که نخواستند و سپس به مرتضی شایسته هدایت فیلم دادم که او هم خیلی معطل کرد و وقتی خواستم فیلمنامه را از او بگیرم زمان خواست و پس از خواندن آن از من عذرخواهی کرد که چرا زودتر موقعیت فیلمسازی برای من مهیا نکرده است.»

نعمت الله پس از «بوتیک» به سراغ «بی‌پولی» رفت و بار دیگر فیلمی تماشایی خلق کرد. این کارگردان  شکل‌گیری ایده فیلم «بی پولی» را چنین شرح می‌دهد: «همیشه در اطراف خودمان با این موضوع که طرف بی پول می‌شود و نمی‌تواند آن را نشان دهد و پنهان می‌کند مواجه هستیم. این که شخصی لنگ و معطل مبلغی کم است، اما اصلا به او نمی‌آید. دوستی داشتیم که با همین مشکل بی‌پولی مواجه بود ولی خانه و اسم و رسم و ظاهر روبراهی داشت و به شوخی می‌گفت راجع به من فیلم بسازید که ما پیشنهادش را زیاد جدی نمی‌گرفتیم تا این‌که با هادی مقدم دوست فکر کردیم مهم‌ترین مساله پیرامون ما او است. آن دوستمان فکر می‌کرد موضوعش خیلی تراژیک است، اما با دکور و ظاهری که داشت وضع او به نظر ما مضحک بود و تصمیم گرفتیم این دو را با هم ترکیب کنیم.»

نعمت‌الله همچنین چگونگی شکل گرفتن ایده و داستان «شعله‌ور» را اینگونه تشریح می‌کند: «یادم است خیلی سال پیش مصاحبه‌ای از مرد غواصی که جنازه‌ی آدم‌هایی که غرق شده بودند را در می‌آورد، خوانده بودم و شاید آن مصاحبه خیلی روی من تاثیر داشت و مسئله دیگر این که موضوع منزلت اجتماعی به عنوان مسئله‌ای که همه خیلی فراگیر درگیر آن هستند هم خیلی موضوع به روزی است که من را درگیر کرده بود. شاید موضوع «شعله‌ور» اینطور برای من جدی‌تر شد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار