کد خبر: 1136790
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
یک منبع نزدیک به وزیر امور خارجه روسیه از دریافت یادداشتی توسط سفارت آمریکا در مسکو خبر داد که از آن خواسته شده است در امور داخلی روسیه مداخله نکند.

یک منبع آگاه نزدیک به وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: سفارت آمریکا امروز یادداشتی دریافت کرده، مبنی بر اینکه دخالت در امور داخلی روسیه را متوقف کند.

این منبع آگاه در این ارتباط به اسپوتنیک گفت: یادداشت مذکور امروز به سفارت آمریکا تسلیم شد و در آن خواستار توقف مداخله در امور روسیه شده است.

منبع مذکور ادامه داد: سفارت آمریکا اظهارات نامناسبی درباره رهبری روسیه انجام داده و اخبار جعلی را درباره نیرو‌های مسلح روسیه منتشر می‌کند.

این در حالیست که روسیه تا کنون چندین بار به انتشار اطلاعات نادرست از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی علیه این کشور اعتراض کرده و در این خصوص به واشنگتن هشدار داده است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن‌ها در برابر نیرو‌های اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت کی یف قرار داشتند.

آمریکا و کشور‌های غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیرو‌های روسیه است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار