کد خبر: 1136716
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
رئیس دیوان عالی کشور:
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به دستور عفو گسترده اخیر گفت: پیام این اقدام این است که جمهوری اسلامی سر ستیز با مخالفان ندارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم در مراسمی که به‌مناسبت دهه مبارک فجر در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد، با گرامی‌داشت این ایام، گفت: انقلاب مردم ایران چیزی شبیه به ظهور حضرت موسی (ع) است؛ چرا که در آن زمان مردم در ظلمت جهل، ظلم، جنایت و خفقان بودند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: کشور ما پیش از انقلاب اسلامی یک وابستگی تمام عیار داشت و در کنار جنایات رژیم صد در صد وابسته طاغوت، کشور از نظر علمی، نظامی و از سایر جهات وابسته بود و در حال حاضر یک کشور وابسته، به برکت انقلاب اسلامی تبدیل به یک نظام صد در صد مستقل شده است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی طبیعی است که دشمنی‌ها زیاد خواهد بود، اظهار کرد: در دنیایی که تمام استکبار در یک طرف ایستاده، جمهوری اسلامی که معترض به ظلم، جهل و تجاوز است، در مقابل آن‌ها ایستاده و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران دنیا را روشن کرد و افکار جهانیان را تنویر کرد.

مرتضوی مقدم با اشاره به ایستادگی ۴۴ ساله ملت ایران در برابر هجمه‌های بیگانگان گفت: در حال حاضر تمام دنیا دست به دست هم دادند تا جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند و برنامه‌های آن‌ها بر اساس معیارهایی که در دنیا جواب داده، درست است؛ اما این نقشه‌ها و توطئه‌ها در ایران اسلامی عملیاتی نمی‌شود چرا که دست خدا در کار است و بصیرت مردم ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد که نقشه‌های دشمن عملی شود.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه از جمله محورهای ایجاد انقلاب اسلامی، اجرای عدالت در عرصه جهانی است، گفت: اگر بتوانیم همین موضوع را به‌صورت دقیق اجرایی کنیم، موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کارگزاران ما سه دسته هستند؛ دسته‌ای حس عدالت‌خواهی دارند و نمی‌توانند در مقابل ظلم سکوت کنند. دسته دیگر تا جایی که منافع آن‌ها به مخاطره نیفتد، عدالت‌خواه هستند و منافع خود را مرجح بر عدالت‌خواهی می‌دانند.

مرتضوی مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: دسته سوم، دسته‌ای هستند که عدالت‌خواهی و اجرای عدالت برای آن‌ها بر اساس تمایلات و سفارشات است و این بسیار خطرناک و بد است.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دسته اول بسیار کم و محدود هستند، گفت: ما مدیران اگر بخواهیم خدمتی به نظام جمهوری اسلامی کنیم، باید حس عدالت‌خواهی داشته باشیم؛ چرا که هیچ چیز بهتر از اجرای عدالت نظام جمهوری اسلامی را حفظ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی لایق هر گونه فداکاری و خدمت هستند، گفت: امیدواریم خداوند متعال این توفیق را به ما دهد که بتوانیم نسبت به این ملت بزرگ خدمت کنیم.

مرتضوی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدام پدرانه مقام معظم رهبری در صدور دستور عفو گسترده اظهار کرد: پیام این اقدام این است که جمهوری اسلامی سر ستیز با مخالفان ندارد و بنا بر ایجاد خفقان ندارد؛ اما امنیت، جان و مال مردم خط قرمز ماست و این موضوع مربوط به همه کشورهاست.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری این محبت را نسبت به عده‌ای از فریب‌خوردگان کردند که امیدواریم که این عفو، تذکری برای این دسته از افراد باشد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار