کد خبر: 1136565
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
همدردی رئیس‌جمهور  با رؤسای جمهور سوریه و ترکیه
 رئیس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور دوست و برادر ترکیه و سوریه را به رؤسای جمهور و مردم دو کشور تسلیت گفت و آمادگی کشورمان برای ارائه کمک‌های امدادی فوری را اعلام کرد. 
سید‌ابراهیم رئیسی در پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای جمهوری ترکیه و سوریه، وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور را که به جان باختن و مصدوم‌شدن جمع قابل‌توجهی از شهروندان آن‌ها و همچنین وارد آمدن خسارات بسیار زیاد شده‌است، به آن‌ها تسلیت گفت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه کمک‌های امدادی فوری به این دو ملت دوست در شرایط ناگوار فعلی اعلام کرد.
 
 روسیه به کمک سوریه می‌رود
 رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری خود گفت که نیرو‌های امدادی به این کشور اعزام خواهد کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه تلفنی گفتگو کرد. پوتین در این تماس به نیابت از ملت روسیه، جانباختن شماری از شهروندان سوری را تسلیت گفت و تأکید کرد روسیه آماده است در سختی‌ها کنار ملت سوریه بایستد. وی همچنین خبر داد که دولت روسیه قصد دارد نیرو‌های امدادی و کمک‌های فوری به سوریه اعزام کند تا دمشق بتواند این فاجعه را پشت سر بگذارد.
 
 شهر مرزی سوریه با خاک یکسان شد
یک شهر مرزی در حومه استان ادلب سوریه در نزدیکی مرز سوریه در زلزله شدید با خاک یکسان شده است.
منابع محلی در سوریه تصاویری از شهر حارم در نزدیکی مرز‌های ترکیه منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد تمامی ساختمان‌های این شهر در اثر زلزله با خاک یکسان شده است. شهر حارم در شمالی‌ترین نقطه استان ادلب است و در سال ۲۰۰۸ شمار جمعیت آن به ۲۱ هزار نفر رسیده بود.
 منابع محلی تصاویری دهشتناک از این رخداد منتشر و اعلام کرده‌اند که بسیاری از ساکنان این شهر زیر آوار مانده‌اند و نیاز به کمک و امدادرسانی فوری دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار